Jumaat, 16 Disember 2016

(F) SIAPA PAS DISISI ALLAH (al-Quran) ?


SIAPA PAS DISISI ALLAH (al-Quran) ?

1. PAS KUPUR (niat - tanpa lillaahi) dalam perkara Agama (ad-deen-rububiyyah : zat Allah yang tidak boleh di Murtadkan), Islam (al-Islam-uluhiyyah : hak-hak mutlak zat Allah yang tidak boleh di Syirikkan) - ghaib qalbu serta Furuq (cabang) baginya, yaitu - Aqidah (al-Iman) - Syariah-Fiqh (al-Ilmu) - ghaib akal dari semua cabang ilmu bacaan (Iqra' bismirabbikallazie khalaq) al-Quran, apabila berniat... (belum baca lagi) ...untuk membacakan ayat-ayat Allah (al-Quran) bukan semata-mata kerana Allah - Lillaahi, sebalikNya kerana parti : politik (jawatan, pangkat, kuasa, popularity, nama, gelar, kekayaan duniawi), maka putus lah hubungan dengan Allah serta terlindung dari rahmat Allah, maka jauh lagi lah dari redha Allah (al-Islam)

A095
1.(a). Dan janganlah kamu jadikan pesanan-pesanan dan perintah (surohan & larangan) Allah sebagai modal (alat, bahan, modal, tukaran) untuk mendapat keuntungan dunia (politik - jawatan, pangkat, kuasa, popularity, nama, gelar, kekayaan) yang sedikit (faedahnya disisi Allah); sesugguhnya apa yang ada di sisi Allah (dari balasan yang baik kerana memberlakukanya semata-mata kerana Allah - lillaahi), itulah sahaja yang lebih baik bagi kamu, kalaulah kamu mengetahui.
(Al-Nahl 16:95) | 

2. PAS KAPIR - engkar larangan Allah (al-Quran) setelah niat yang KUPUR itu dilaksanakan dengan cara, sifat, kata-kata, perbuatan anggota jasad sejak pulohan tahun dahulu lagi.

A041
2.(a). Dan berimanlah (percaya) kamu dengan apa yang Aku turunkan (Al-Quran) yang mengesahkan benarnya al-Kitab (Taurat : Injiel juga tidak terkecuali al-Quran) yang ada pada kamu (selama mana kamu tidak selewengkan), dan janganlah kamu menjadi orang-orang yang mula-mula kafir (engkar) akan dia (Allah : al-Quran); dan janganlah pula kamu menjadikan ayat-ayatKu (sebagai harga, tukaran, gadaian, modal, bahan, alat untuk) membeli kelebihan-kelebihan (duniawi : politik - jawatan, pangkat, nama, popularity, gelar, kekayaan) yang sedikit faedahnya (disisi Allah); dan kepada Akulah sahaja hendaklah kamu bertaqwa.
(Al-Baqarah 2:41

3. PAS SESAT petunjuk Allah (al-Quran) apabila berulang-ulang engkar (kafir) larangan Allah (al-Quran) : KAPIR demi KAPIR demi KAPIR dan demi KAPIR sejak pulohan tahun @ sejak PAS mula ditubohkan Sept 1951, hingga berlaku kerosakan hubungan sesama manusia : perbalahan, kecederaan, kematian - putus hubungan silaturrahim. juga putus hubungan manusia dengan Allah (penyebab orang lain berlaku Syirik & Murtad) terbahagi kepada Dua golongan - Pasik (syaitan manusia) & Munafik (iblis manusia).

A159
3.(a). Bahawasanya orang-orang yang mencerai-beraikan (kerana @ alasan) agama (ad-deen : tauhid zat Allah & al-Islam : I'ttiqad yang diredhai Allah terhadap hak-hak mutlaknya serta furuq) mereka (dengan menciptakan : takwilan penyebab) perselisihan-perselisihan yang berdasarkan hawa nafsu duniawi - pilitik : jawatan, pangkat, nama, popularity, gelar, kekayaan), dan mereka menjadi berpuak-puak, tiadalah engkau terkait sedikitpun dalam (perbuatan) mereka. Sesungguhnya perkara (perbuatan) mereka hanya terserah kepada Allah. Kemudian Ia akan menerangkan kepada mereka (pada hari kiamat kelak), apa yang telah mereka lakukan (dan membalasnya).
(Al-An'aam 6:159) 

3.(b). Pasik - "perosak hubungan manusia sesama manusia n sesama sendiri @ Syaitan yang menyerupai manusia, kerana hanya Syaitan yang sentiasa menghasut untuk merosakkan hubungan manusia sesama manusia.

3.(c). Munafik - "perosak hubungan manusia dengan Allah @ penyebab orang lain yang dhaif dalam perkara Agama : Ketuhanan n Furuq jadi  Syirik n Murtad @ Iblis yang menyerupai manusia yang merosakkan hubungan manusia dengan Allah. golongan Munfik juga adalah golongan Sesat menghampiri Syirik.

4. PAS SYIRIK terhadap hak-hak mutlak zat Allah (merampas, mendahului, sekutui serta diadakan tandingan & bandingan bagi hak-hak mutlak (zat) Allah.

4.(a). BermulaNya Syirik khafi (samar : kecil - alam niat) dengan I'ttiqad (yakin qakbu) Riya', Ujub, Sum'ah, Takabbur... kemudian zahir dengan cara, sifat, kata-kata, perbuatan merampas, mendahului, sekutui serta diadakan tandingan & bandingan bagi hak-hak mutlak (zat) Allah... "taksub : memuja diri sendiri/taksub kepada berhala manusia berkupiah-serban, berjubah & berjanggut - Padahal taksub semata-mata kepada Allah), Memuji diri sendiri : memuji berlebihan - bodek, Padahal segala pujian hanya bagi Allah, Membersih, menyucikan serta menghapuskan dosa diri sendiri, keturunan, kaum, puak, jemaah, partiNya... padahal tidak ada sesiapa pun yang berhak @ berkuasa untuk membersih & menyucikan dri aib/dosa serta maksiat/kejahatan diri melainkan Allah.

Rasulullah r bersabda :

 إِنَّ أَخْوَفَ مَا أَخَافُ عَلَيْكُمُ الشِّرْكُ اْلأَصْغَرُ قَالُوا وَمَا الشِّرْكُ اْلأَصْغَرُ يَا رَسُولَ اللَّهِ قَالَ الرِّيَاءُ 

4.(b). SesungguhNya sesuatu yang paling aku takutkan terjadi pada kalian adalah adalah Syirik kecik (khafi - samar-samar); para sahabat bertanya : wahai rasulullah apakah syirik kecil ? Rasulullah menjadaj "Riya" [HR. Ahmad]

إِنَّ اللهَ عَزَّ وَ جَلَّ لاَ يَقْبَلُ مِنَ الْعَمَلِ إِلاَّ مَا كَانَ لَهُ خَالِصًا وَابْتُغِيَ بِهِ وَجْهُهُ
 
4.(c). “Sesungguhnya Allah tidak menerima suatu amal perbuatan kecuali yang murni dan hanya mengharap redha Allah”. [HR. Abu Dawud dan Nasa’i]

Lawan daripada" ikhlas - redho" adalah "syirik - laknat" (menjadikan bagi hak2 mutlak Allah tandingan/sekutu di dalam beribadah, atau beribadah kepada Allah tetapi juga kepada selain-Nya). Contohnya : riya’ (memperlihatkan amalan pada orang lain), sum’ah (memperdengarkan suatu amalan pada orang lain), ataupun ujub (berbangga diri dengan amalannya). Kesemuanya itu adalah syirik yang harus dijauhi oleh seorang hamba agar ibadahnya itu diterima oleh Allah 

4.(d). Adalah amat jelas pemimpin, lebai kelaghoh & ahli taksub (bukan ahli biasa) PAS telah berI'ttiqad (yakin qalbu > akal) syirik (merampas, mendahului, sekutui serta diadakan tandingan & bandingan bagi hak-hak mutlak Allah) yang dilaknati Allah, Maka gugur lah I'ttiqad - niat (yakin qalbu) & amal (cara, sifat, kata-kata, perbuatan) yang DIREDHOI Allah - golongan "al-Islam - Islam" berpindah/bertukar menjadi golongan yang berI'ttiqad yang DILAKNATI Allah (kerana melakukan syirik...Riya', menunjuk-nunjuk) - Golongan "alYahud - Yahudi".- Non Muslim & Muslimah.

A047
4.(e). Wahai orang-orang yang telah diberikan Kitab (Zabur : Taurat : Injiel & tidak terkecuali al-Quran), berimanlah kamu dengan apa yang telah Kami turunkan (Al-Quran), yang mengesahkan Kitab-Kitab (Zabur : Taurat : Injiel & tidak terkecuali al-Quran) yang ada pada kamu (selama mana kamu tidak selewengkan serta salah gunakan - bukan semata-mata kerana Allah : Lillaahi), sebelum Kami menyeksa dengan menghapuskan bentuk muka kamu (sehingga berubah menjadi rata - tidak bermulut, berhidung dan bermata), lalu Kami menjadikannya sama seperti rupa sebelah belakangnya, atau Kami melaknatkan mereka sebagaimana Kami telah melaknatkan orang-orang (salah satu dari kaum mereka - Yahudi sebelum kamu) yang melanggar larangan bekerja pada hari Sabtu. Dan (ingatlah) perintah Allah itu tetap berlaku.
(An-Nisaa' 4:47)

A048
4.(f). Sesungguhnya Allah tidak akan mengampunkan dosa syirik (terhadap hak-hak mutlak zat Allah dengan "cara, sifat, kata-kata, perbuatan) mempersekutukanNya (dengan sesuatu apa jua), dan akan mengampunkan dosa yang lain dari itu bagi sesiapa yang dikehendakiNya (menurut aturan SyariatNya). Dan sesiapa yang mempersekutukan (merampas : mendahului serta diadakana tandingan & bandingan bagi hak-hak mutlak zat) Allah (dengan sesuatu yang lain), maka sesungguhnya ia telah melakukan dosa yang besar.
(An-Nisaa' 4:48)

A049
4.(g). Tidakkah engkau perhatikan (dan merasa pelik wahai Muhammad) kepada orang-orang yang membersihkan (memuja, memuji, menyucikan & menghapuskan dosa) diri sendiri? (kaum, puak, jemaah, partinya, padahal perkara itu bukan hak / kekuasaan manusia) bahkan Allah jualah yang berhak membersihkan (memuja,memuji, menyucikan & menghapuskan dosa) sesiapa yang dikehendakiNya (menurut aturan SyariatNya); dan mereka pula tidak akan dianiaya (atau dikurangkan balasan mereka) sedikitpun.
(An-Nisaa' 4:49)

A050
4.(h). Lihatlah (wahai Muhammad) betapa beraninya mereka mengada-adakan (berkata-kata) perkara-perkara dusta terhadap (hak-hak mutlak zat) Allah? Dan cukuplah perbuatan itu menjadi dosa yang terang nyata.
(An-Nisaa' 4:50)
  
A051
(4.(i). Tidakkah engkau perhatikan (dan merasa pelik wahai Muhammad) kepada orang-orang yang telah diberikan sebahagian dari Kitab (Taurat)? Mereka percaya kepada benda-benda yang disembah yang lain dari Allah, dan kepada Taghut (berhala manusia, jinn kuffar, syaitan, iblis, berhala), dan mereka pula berkata kepada orang-orang kafir (mulhid - kaum musyrik (berhala) di Makkah) bahawa mereka (kaum musyrik (berhala) itu) lebih betul jalan agama (tauhid & i'ttiqad) nya daripada orang-orang yang beriman (kepada Nabi Muhammad s.a.w).
(An-Nisaa' 4:51) 

A006
4.(j). Katakanlah (wahai Muhammad): "Wahai orang-orang Yahudi (yang beri'ttiqad syirik dilaknati Allah) "Haadu", kalau kamu anggap bahawa kamulah sahaja orang-orang yang dikasihi Allah tidak termasuk umat-umat manusia yang lain, maka bercita-citalah hendakkan mati (dengan meminta (munajat) kepada Allah supaya kamu dimatikan sekarang juga), jika betul kamu orang-orang yang benar!"
(Al-Jumu'ah 62:6 


buat apa hidup lebih lama, kalau sudah layak masuk syurga - karang tergelincir... maka neraka lah jawabNya... kan kan kan !!!

A007
4.(k). Dan (sudah tentu) mereka tidak akan bercita-cita hendakkan mati itu selama-lamanya, dengan sebab dosa-dosa (syirik terhadap hak-hak mutlak zat Allah) yang mereka telah lakukan; dan Allah sentiasa mengetahui akan orang-orang yang zalim itu.
(Al-Jumu'ah 62:7)
5. ADAKAH PAS BELUM MURTAD (yartadda : yartadid mingkum undeeneh) - berpaling tadah dari tauhidkan zat Allah maha Esa wajib wujud hanya Satu - Ahadun, Wahidun...belum zahir cara, sifat, kata-kata, perbuatan :
... berbilang-bilang tauhid (pluralisme),
... kesamarataan tauhid (libralisme) > Mulhid : Atheis (komunisme)?
Apakah zat Allah itu boleh disamakan dengan God : Gott : Elohim : Yahweh : Kurios : Teos : Yesus : Gusti n lain2Nya ???

Note :
apa lagi yang PAS ada untuk dibawa menemui Allah setelah tamat anugerah hidup ini - goll (go to hell) ???
///
Ab Sheikh Yunan.

Tiada ulasan:

GUNA AGAMA SEBAGAI WADAH POLITIK MEMANG BINASAKAN UMAT DAN BINASAKAN AGAMA.

Sabda Nabi saw.. ﻭَﻳْﻞٌ ِﻷُﻣَّﺘِﻲْ ﻣِﻦْ ﻋُﻠَﻤَﺎﺀِ ﺍﻟﺴُّﻮْﺀِ ﻳَِﺘَّﺨِﺬُﻭْﻥَ ﻫَﺬَﺍ ﺍﻟْﻌِﻠْﻢَ ﺗِﺠَﺎﺭَﺓً ﻳَﺒِﻴْﻌُﻮْﻧَﻬَﺎ ﻣِﻦْ ﺃُﻣَﺮَﺍﺀِ ﺯَﻣ...