Khamis, 22 Disember 2016

(F) BENAR KAH DASAR PAS BERPAKSIKAN AL-QURAN, HADIST, IJMAK, QIAS ?


Benar kah dakwaan PAS bahawa dasar perjuanganNya berpaksikan al-Quran, Hadis, Ijmak, Qias ?...

JIKA... secara terang-terang PAS telah melakukan kesalahan pada semua hukum Allah (al-Quran) dari seringan kufur (niat) - (amal) kapir - engkar larangan Allah (al-Quran)... merupakan permulaan kepada hukum-hukum lain yang lebih berat...
... kemudian mengulangi keengkaran - kapir demi kapir demikapir dan demi kapir sejak pulohan tahun... Itu lah golongan sesat aqidah (al-Iman) dari syariah-Fiqh (al-Ilmu) dengan semua cabang ilmuNYa - terbahagi kepada Dua golongan - Fasik & Munafik...
... kemudian melarat kepada Syirik (merampas, mendahului, sekutui serta diadakan tandingan dan bandingan bagi Hak-Hak Mutlak (zat) Allah - gugur dari Islam (al-Islam) menjadi Yahudi (al-Yahud - Yehuda : Jew's : Haadu - cara, sifat, kata-kata, perbuatan) syirik terhadap hak-hak mutlak (zat) Allah - Non Muslim...
... kemudian melarat lagi kepada Murtad (berpaling tadah) dari tauhidkan (zat) Allah maha Esa wajib wujud hanya Satu - Ahadun, Wahidun.

KUFUR (niat) - Tanpa LILLAAHI @ bukan semata-mata kerana Allah, apabila PAS berniat hendak membacakan... (BELUM BACA LAGI) ... ayat-ayat Allah (al-Quran), Hadis, Sunnah, Sirah meliputi perkara dasar agama : ketuhanan yang empat (4) dengan dua (2) pokok (ad-deen - tauhid (zat Allah - rububiyyah < MEWAJIBKAN > al-Islam - tauhid hak-hak mutlak (zat) Allah - uluhiyyah) - GHAIB QALBU & dua (2) furuq (kecabangan) - aqidah (al-Iman) < MEWAJIBKAN > syariah : Syara' (al-Ilmu) - GHAIB AKAL tanpa Lillaahi @ bukan semata-mata kerana Allah... sebalikNya kerana duniawi - parti (jawatan, pangkat, kuasa, popularity, nama, gelar, kekayaan) yang dijadikan modal, alat, bahan, tukaran, sebab, alasan untuk menanam kebencian - perbalahan : putus silaturrahim sesama manuaia... Apatah lagi sesama sendiri.

A095
Dan janganlah kamu jadikan pesanan-pesanan dan perintah (ayat-ayat) Allah (al-Quran) sebagai modal (alat, bahan, tukaran, gadaian) untuk mendapat keuntungan dunia (politik - jawatan, pangkat, nama, popularity, gelar, kekayaan) yang sedikit (faedahnya disisi Allah); sesugguhnya apa yang ada di sisi Allah (dari balasan yang baik kerana membacakan ayat-ayat Allah semata-mata kerana Allah - Lillaahi), itulah sahaja yang lebih baik bagi kamu, kalaulah kamu mengetahui. (kalau dah mengooong nak buat macamana)
(Al-Nahl 16:95) 

SIAPA YANG KUFUR (niat) TANPA LILLAAHI ITU ?

KAFIR (amal) Engkar larangan Allah (al-Quran) setelah niat yang Kufur itu dilaksanakan dengan perbuatan - amal anggota jasad (cara, sifat, kata-kata, perbuatan) sejak puluhan tahun dahulu lagi berlakuNya.

A041
Dan berimanlah kamu dengan apa yang Aku turunkan (Al-Quran) yang mengesahkan benarnya Kitab (Zabur : Taurat : Injiel & tidak terkecuali al-Quran) yang ada pada kamu (selama mana kamu tidak selewengkan), dan janganlah kamu menjadi orang-orang yang mula-mula kafir (engkar) akan dia; dan janganlah pula kamu menjadikan ayat-ayat Ku (sebagai harga, tukaran, gadaian, alat, modal untuk) membeli (mendapatkan) kelebihan-kelebihan (duniawi : politik - jawatan, pangkat, nama, popularity, gelar, kekayaah) yang sedikit faedahnya (disisi ku - Allah); dan kepada Akulah sahaja hendaklah kamu bertaqwa (dengan memperlakukannya semata-mata kerana Allah - Lillaahi).
(Al-Baqarah 2:41) 

SIAPA YANG KAFIR (amal) ENGKAR LARANGAN ALLAH (al-Quran) SEJAK PULUHAN TAHUN BERLAKUNYA ITU ?

SESAT petunjuk Allah (al-Quran) apabila berulang-ulang engkar larangan Allah (al-Quran) : kapir demi kapir demi kapir dan demi kapir sejak pulohan tahun @ sejak PAS mula ditubohkan Sept 1951, hingga berlaku kerosakan hubungan sesama manusia : perbalahan, kecederaan, kematian - putus hubungan silaturrahim. juga putus hubungan manusia dengan Allah (penyebab orang lain berlaku Syirik & Murtad) terbahagi kepada Dua golongan - Pasik & Munafik.


 ... Pasik - "perosak hubungan manusia sesama manusia n sesama sendiri @ Syaitan yang menyerupai manusia, kerana hanya Syaitan yang sentiasa menghasut untuk merosakkan hubungan manusia sesama manusia.

... Munafik - "perosak hubungan manusia dengan Allah @ penyebab orang lain yang dhaif dalam perkara Agama : Ketuhanan n Furuq jadi  Syirik n Murtad @ Iblis yang menyerupai manusia yang merosakkan hubungan manusia dengan Allah. golongan Munafik juga adalah golongan Sesat menghampiri Syirik.

SIAPA YG SESAT GOLONGAN PASIK & MUNAFIK ITU ?

SYIRIK (merampas, mendahului, sekutui serta diadakan tandingan & bandingan bagi hak-hak mutlak (zat) Allah.

BermulaNya Syirik (khafi samar : kecil - niat) dengan I'ttiqad (yakin qakbu) RIYA', UJUB, SUM'AH, TAKABBUR... kemudian zahir dengan cara, sifat, kata-kata, perbuatan merampas, mendahului, sekutui serta diadakan tandingan & bandingan bagi hak-hak mutlak (zat) Allah - (Syirik qalbi : jalli - jelas : besar - amal)... "MEMUJA - taksub kepada diri sendiri & taksub kepada berhala manusia berkupaih-serban, berjubah & berjanggut... Padahal taksub : memuja semata-mata terhadap Allah), MEMUJI - diri sendiri & memuji berlebihan - bodek... Padahal segala pujian hanya bagi Allah, MEMBERSIH & MENYUCIKAN diri sendiri, keturunan, kaum, puak, jemaah, partiNya... padahal tidak ada sesiapa pun yang berhak @ berkuasa untuk membersih & menyucikan dri aib/dosa serta maksiat/kejahatan melainkan Allah.

Rasulullah saw bersabda :

 إِنَّ أَخْوَفَ مَا أَخَافُ عَلَيْكُمُ الشِّرْكُ اْلأَصْغَرُ قَالُوا وَمَا الشِّرْكُ اْلأَصْغَرُ يَا رَسُولَ اللَّهِ قَالَ الرِّيَاءُ 

“SesungguhNya sesuatu yang paling aku takutkan terjadi pada kalian adalah adalah Syirik kecik (khafi); para sahabat bertanya : wahai rasulullah apakah syirik kecil ? Rasulullah menjadaj "Riya" [HR. Ahmad]

إِنَّ اللهَ عَزَّ وَ جَلَّ لاَ يَقْبَلُ مِنَ الْعَمَلِ إِلاَّ مَا كَانَ لَهُ خَالِصًا وَابْتُغِيَ بِهِ وَجْهُهُ
 
“Sesungguhnya Allah tidak menerima suatu amal perbuatan kecuali yang murni dan hanya mengharap redha Allah”. [HR. Abu Dawud dan Nasa’i]

Lawan daripada" ikhlas - redho" adalah "syirik - laknat" (menjadikan bagi hak2 mutlak Allah tandingan/sekutu di dalam beribadah, atau beribadah kepada Allah tetapi juga kepada selain-Nya). Contohnya : riya’ (memperlihatkan amalan pada orang lain), sum’ah (memperdengarkan suatu amalan pada orang lain), ataupun ujub (berbangga diri dengan amalannya). Kesemuanya itu adalah syirik yang harus dijauhi oleh seorang hamba agar ibadahnya itu diterima oleh Allah 

... Adalah amat jelas pemimpin, lebai kelaghoh & ahli taksub (bukan ahli biasa) PAS telah berI'ttiqad (yakin qalbu > akal) syirik (merampas, mendahului, sekutui serta diadakan tandingan & bandingan bagi hak-hak mutlak Allah) yang dilaknati Allah, Maka gugur lah I'ttiqad - niat (yakin qalbu) & amal (cara, sifat, kata-kata, perbuatan) yang DIREDHOI Allah - golongan "al-Islam - Islam" berpindah/bertukar menjadi golongan yang berI'ttiqad yang DILAKNATI Allah (kerana melakukan syirik...Riya', Ujub, Suma'ah, Takabbur) goto > Golongan "alYahud - Yahudi".- SYIRIK : Non Muslim & Muslimah.

A046
Di antara orang-orang (cara, sifat, kata-kata, perbuatan)  Haadu - Yahudi ada yang mengubah (atau menukar ganti) Kalamullah (isi Kitab Taurat  Injiel & tidak terkecuali al-Quran), dari tempat dan maksudnya yang sebenar, dan berkata (kepada Nabi Muhammad): "Kami dengar", (sedang mereka berkata dalam hati): "Kami tidak akan menurut". (Mereka juga berkata): "Tolonglah dengar, tuan tidak diperdengarkan sesuatu yang buruk", serta (mereka mengatakan): "Raaeina"; (Tujuan kata-kata mereka yang tersebut) hanya memutar belitkan perkataan mereka dan mencela agama (tauhid & i'ttiqad yang diredhai Allah) Islam. Dan kalaulah mereka berkata: "Kami dengar dan kami taat, dan dengarlah serta berilah perhatian kepada kami", tentulah yang demikian itu lebih baik bagi mereka dan lebih betul. Akan tetapi Allah melaknat mereka dengan sebab kekufuran (tanpa lillaahi) mereka. Oleh itu, (kebanyakan) mereka tidak beriman kecuali sedikit sahaja (di antara mereka).
(An-Nisaa' 4:46)

 A047
Wahai orang-orang yang telah diberikan Kitab (bani Israiel yang menyeleweng - al-Yahud : Haadu - Jew's), berimanlah kamu dengan apa yang telah Kami turunkan (Al-Quran), yang mengesahkan Kitab-Kitab (Taurat : Injiel & tidak terkecuali al-Quran) yang ada pada kamu, sebelum Kami menyeksa dengan menghapuskan bentuk muka kamu (sehingga berubah menjadi rata - tidak bermulut, berhidung dan bermata), lalu Kami menjadikannya sama seperti rupa sebelah belakangnya, atau Kami melaknatkan (menimpakan kifarah kepada kamu) mereka sebagaimana Kami telah melaknatkan orang-orang (dari kaum mereka - Yahudi : syirik sebelum itu) yang melanggar larangan bekerja pada hari Sabtu. Dan (ingatlah) perintah Allah itu tetap berlaku.
(An-Nisaa' 4:47)

A048
Sesungguhnya Allah tidak akan mengampunkan dosa syirik (terhadap hak-hak mutlak zat Allah dengan) mempersekutukanNya (dengan sesuatu apajua), dan akan mengampunkan dosa yang lain dari itu bagi sesiapa yang dikehendakiNya (menurut aturan SyariatNya). Dan sesiapa yang mempersekutukan (zat & hak-hak mutlak zat) Allah (dengan sesuatu yang lain), maka sesungguhnya ia telah melakukan dosa yang besar.
(An-Nisaa' 4:48) 

A049
Tidakkah engkau perhatikan (dan merasa pelik wahai Muhammad) kepada orang-orang yang membersihkan (taksub : memuja, memuji, membersih & menyucikan) diri sendiri? (kaum, puak, jemaah, partinya, Padahal perkara itu bukan hak manusia) bahkan Allah jualah yang berhak membersihkan (memuja, memuji, membersih & menyucikan) sesiapa yang dikehendakiNya (menurut aturan SyariatNya); dan mereka pula tidak akan dianiaya (atau dikurangkan balasan mereka) sedikitpun.
(An-Nisaa' 4:49)

A050
Lihatlah (wahai Muhammad) betapa beraninya mereka mengada-adakan (berkata-kata) perkara-perkara dusta terhadap (zat & hak-hak mutlak zat) Allah dengan tidak benar? Dan cukuplah perbuatan itu menjadi dosa yang terang nyata.
(An-Nisaa' 4:50)

A006
Katakanlah (wahai Muhammad): "Wahai orang-orang yang (beri'ttiqad syirik dilaknati Allah, dengan cara, sifat, kata-kata, perbuatan "Haadu") Yahudi, kalau kamu anggap (beri'ttiqad - yakin qalbu - akal) bahawa kamulah sahaja orang-orang yang dikasihi Allah tidak termasuk umat-umat manusia yang lain, maka bercita-citalah hendakkan mati (dengan meminta kepada Allah supaya kamu dimatikan sekarang juga), jika betul kamu orang-orang yang benar!"
(Al-Jumu'ah 62:6)

A007
Dan (sudah tentu) mereka tidak akan bercita-cita hendakkan mati itu selama-lamanya, dengan sebab dosa-dosa (syirik terhadap hak-hak mutlak zat Allah) yang mereka telah lakukan; dan Allah sentiasa mengetahui akan orang-orang yang zalim (diri sendiri) itu.
(Al-Jumu'ah 62:7)  
(buat apa hidup lebih lama, kalau sudah layak masuk syurga - karang tergelincir... maka neraka lah jawabNya... kan kan kan !!!)

SIAPA YANG SYIRIK TERHADAP HAK-HAK MUTLAK ZAT ALLAH ITU ?
 
MURTAD - berpaling tadah dari tauhidkan (zat) Allah maha Esa wajib wujud hanya satu - Ahadun, Wahidun
ADAKAH PAS BELUM MURTAD (yartadda : yartadid mingkum undeeneh) - berpaling tadah dari tauhidkan zat Allah maha Esa wajib wujud hanya Satu - Ahadun, Wahidun, tidak zahir cara, sifat, kata-kata, perbuatan "berbilang-bilang tauhid (pluralisme) : kesamarataan tauhid (libralisme) > Mulhid : Atheis (komunisme) ?


Apakah zat Allah itu boleh disamakan dengan God : Gott : Elohim : Yahweh : Kurios : Teos : Yesus : Gusti n lainnya ???

A217  
Mereka bertanya kepadamu (wahai Muhammad), mengenai (hukum) berperang dalam bulan yang dihormati; katakanlah: "Peperangan dalam bulan itu adalah berdosa besar, tetapi perbuatan menghalangi (orang-orang Islam) dari jalan Allah dan perbuatan kufur kepadaNya, dan juga perbuatan menyekat (orang-orang Islam) ke Masjid Al-Haraam (di Makkah), serta mengusir penduduknya dari situ, (semuanya itu) adalah lebih besar lagi dosanya di sisi Allah. Dan (ingatlah), angkara fitnah itu lebih besar (dosanya) daripada pembunuhan (semasa perang dalam bulan yang dihormati). Dan mereka (orang-orang kafir itu) sentiasa memerangi kamu hingga mereka (mahu) memalingkan kamu dari agama kamu kalau mereka sanggup (melakukan yang demikian):... (akhir ayat)

... dan sesiapa di antara kamu yang murtad (yartadda : yartadid minngkum undeeneh - berpaling tadah) dari agamanya (agama tauhid - ad-deen & i'ttiqad yang diredhai Islam), lalu ia mati sedang ia tetap kafir (engkar murtad itu), maka orang-orang yang demikian, rosak binasalah (segala pahala) amal (ibadah) usahanya (yang baik - kebenaran, kebaikan, kebajikan) di dunia dan di akhirat, dan mereka itulah ahli neraka, kekal mereka di dalamnya (selama-lamanya).
(Al-Baqarah 2:217)
Note :
apa lagi yang PAS ada untuk dibawa menemui Allah setelah tamat anugerah hidup ini - goll (go to hell) ???
///
Ab Sheikh Yunan.

Tiada ulasan:

GUNA AGAMA SEBAGAI WADAH POLITIK MEMANG BINASAKAN UMAT DAN BINASAKAN AGAMA.

Sabda Nabi saw.. ﻭَﻳْﻞٌ ِﻷُﻣَّﺘِﻲْ ﻣِﻦْ ﻋُﻠَﻤَﺎﺀِ ﺍﻟﺴُّﻮْﺀِ ﻳَِﺘَّﺨِﺬُﻭْﻥَ ﻫَﺬَﺍ ﺍﻟْﻌِﻠْﻢَ ﺗِﺠَﺎﺭَﺓً ﻳَﺒِﻴْﻌُﻮْﻧَﻬَﺎ ﻣِﻦْ ﺃُﻣَﺮَﺍﺀِ ﺯَﻣ...