Jumaat, 16 Disember 2016

(F9) SIAPA PAS KELANTAN DISISI ALLAH (al-Quran) DIANCAM MURTAD


Siapa Pas kelantan disisi Allah (al-Quran)
" DIANCAM MURTAD "

1. Siapa yang menjadi pengkhianat kepada AGAMA Tauhid Rububiyyah (ad-deen) yang dengan berani berkata-kata dusta terhadap (zat) Allah lagi tidak benar :

1.(a). Allah (zat) bersila lendik atas al-Arasy dgn cara Allah, padahal bersila itu adalah sifat manusia,
1.(b). Allah (zat) juga menyumpah & maki hamun - maki hamun adalah sifat manusia
1.(c). Allah (zat) juga adalah sama dengan tuhan bagi tauhid - Agama lain : berbilang-bilang tauhid (pluralisme tauhid).

2. Mereka yang diancam MURTAD - berpaling tadah dari tauhid Rububiyyah - Ad-deen : Zat Allah maha Esa wajib wujud hanya Satu - Ahadun, Wahidun... tidak sebanding, tidak menyerupai segala sesuatu apa pun dari kalangan yang kena jadikan dengan izin Allah :

2.(a). Berbilang-bilang (Pluralisme) & Kesamarataan (libralisme) tauhid Uluhiyyah > MULHID - Atheist (Komumunisme)
2.(b). Menyerupaikan Sifat (zat) Allah dengan dengan Sifat Jasad manusia - BERSILA LENDIK (Libralisme).
2.(c). Menyerupaikan Sifat (zat) Alah dengan perbuatan manusia - MENYUMPAH & MAKI HAMUN (libalisme).


A217
3. Mereka bertanya kepadamu (wahai Muhammad), mengenai (hukum) berperang dalam bulan yang dihormati; katakanlah: "Peperangan dalam bulan itu adalah berdosa besar, tetapi perbuatan menghalangi (orang-orang Islam) dari jalan Allah dan perbuatan kufur kepadaNya, dan juga perbuatan menyekat (orang-orang Islam) ke Masjid Al-Haraam (di Makkah), serta mengusir penduduknya dari situ, (semuanya itu) adalah lebih besar lagi dosanya di sisi Allah. Dan (ingatlah), angkara fitnah itu lebih besar (dosanya) daripada pembunuhan (semasa perang dalam bulan yang dihormati). Dan mereka (orang-orang kafir itu) sentiasa memerangi kamu hingga mereka (mahu) memalingkan kamu dari agama (tauhid - ad-deen) kamu kalau mereka sanggup (melakukan yang demikian); dan sesiapa di antara kamu yang murtad (berpaling tadah) dari agamanya (tauhid zat Allah maha Esa wajib wujud hanya Satu - Ahadun, Wahidun), lalu ia mati sedang ia tetap kafir (engkar Murtad), maka orang-orang yang demikian, rosak binasalah amal usahanya (yang baik) di dunia dan di akhirat, dan mereka itulah ahli neraka, kekal mereka di dalamnya (selama-lamanya).
(Al-Baqarah 2:217)


A054
4. Wahai orang-orang yang beriman! Sesiapa di antara kamu berpaling tadah (yartadda) dari agamanya (tauhid zat Allahmaha Esa hanya Satu ; Ahadun, Wahidun - jadi murtad), maka Allah akan mendatangkan suatu kaum yang Ia kasihkan mereka dan mereka juga kasihkan Dia; mereka pula bersifat lemah-lembut terhadap orang-orang yang beriman dan berlaku tegas gagah terhadap orang-orang kafir (engkar segala hukum Allah), mereka berjuang dengan bersungguh-sungguh pada jalan Allah, dan mereka tidak takut kepada celaan orang yang mencela (seperti perangai puak Pas yang mengamalkan segala celaan & takfiri). Yang demikian itu adalah limpah kurnia Allah yang diberikanNya kepada sesiapa yang dikehendakiNya; kerana Allah Maha Luas limpah kurniaNya, lagi Meliputi PengetahuanNya.
(Al-Maaidah 5:54)
/// 
Ab Sheikh Yunan.

Tiada ulasan:

GUNA AGAMA SEBAGAI WADAH POLITIK MEMANG BINASAKAN UMAT DAN BINASAKAN AGAMA.

Sabda Nabi saw.. ﻭَﻳْﻞٌ ِﻷُﻣَّﺘِﻲْ ﻣِﻦْ ﻋُﻠَﻤَﺎﺀِ ﺍﻟﺴُّﻮْﺀِ ﻳَِﺘَّﺨِﺬُﻭْﻥَ ﻫَﺬَﺍ ﺍﻟْﻌِﻠْﻢَ ﺗِﺠَﺎﺭَﺓً ﻳَﺒِﻴْﻌُﻮْﻧَﻬَﺎ ﻣِﻦْ ﺃُﻣَﺮَﺍﺀِ ﺯَﻣ...