Rabu, 8 Mac 2017

PAS GOLONGAN MANUSIA DIMURKAI ALLAH.



KECELAKAAN BESAR BAGI PAS DIDUNIA & AKHIRAT - " berkata-kata terhadap zat Allah (الدين : rububiyyah - رب : احد) dengan tidak benar dan serta berkata-kata terhadap hak-hak kekuasaan mutlak zat Allah Islam (الاءسلام : uluhiyyah - اله : لله) juga dengan tidak benar, serta merampas, mendahului, sekutui serta diada tandingan & bandingan bagi hak-hak mutlak zat Allah, kemudian dijadikan hak diri, keturunan, kaum, puak, jama'ah serta partinya "

Selama mana Pas menjadi perkara (hakikat - muhkamat & mutasyabihat) kalimah yang Empat (4) dalam Dua (2) pasangan dengan Dua (2) POKOK - "الدين (Agama : rububiyyah - رب : احد) mewajibkan (الاءسلام : uluhiyyah - اله : لله) <saling mewajibkan> Dua (2) FURU' "al-Iman (Aqidah) mewajibkan (Syariah-Fiqh) al-Ilmu" bukan semata-mata kerana Allah - Lillaahi, maka selama itu lah Pas ditimpa kemurkaan Allah didunia & Akhirat...
 
"الدين" (tauhid) mewajibkan (i'ttiqad yg diredhoi Allah) "الاءسلام" - ghaib qalbu
--------- saling mewajibkan ----------
"الايمان" (aqidah) mewajibkan (syariah-fiqh) "العلم" - ghaib akal
///
"tanpa qalbu (niat : i'ttiqad) akal tidak berfungsi apa-apa"... maka tidak zahir cara, sifat, kata-kata, perbuatan anggota jasad...!!!
///

Ad-deen :
Agama tauhid zat Allah maha Esa wajib wujud hanya Satu - Ahadun yang tidak boleh di Murtadkan. 
A256 

Tidak ada paksaan dalam agama (tauhid الدين : rububiyyah - رب : احد), kerana sesungguhnya telah nyata kebenaran (tauhid zat Allah رب : احد) dari kesesatan (kufur - Atheists : Mulhidun). Oleh itu, sesiapa yang tidak percayakan Taghut (al-Jinne kuffar, iblis, syaitan, berhala manusia, berhala patung), dan ia pula beriman kepada الله, maka sesungguhnya ia telah berpegang kepada simpulan (tali agama tauhid - الدين) yang teguh yang tidak akan putus. Dan (ingatlah), Allah Maha Mendengar, lagi Maha Mengetahui.
(Al-Baqarah 2:256)  

Note :
Hak mutlak zat Allah mencampakkan "al-Nor ad-deen" (tauhid zat Allah maha Esa wajib wujud hanya Satu - Ahadun yang tidak boleh di Murtadkan - Mulhidun : Atheist (komunisme)...
... Anutan Lillaahi & Dakwah Lillaahi...
... Ghaib Qalbu ...
Bukan jihad (perjuangan : paksaan) melainkan jihad (perjuangan) oleh diri terhadap diri sendiri mahu berAgama tauhid (ad-din : rububiyyah - robb : ahadun) atau mahu jadi Mulhid : Mulhidun - atheist : komunisme.




A069

Dan orang-orang yang berusaha dengan bersungguh-sungguh kerana memenuhi kehendak agama (tauhid الدين : rububiyyah - رب : احد) Kami, sesungguhnya Kami akan memimpin mereka ke jalan-jalan Kami (yang menjadikan mereka bergembira serta beroleh keredaan - hakikat Islam (الاءسلام); dan sesungguhnya (pertolongan dan bantuan) Allah adalah berserta orang-orang yang berusaha membaiki amalannya (yang bermula dari qalbu - niat : i'ttiqad - akhlaq).
(Al-'Ankabuut 29:69)
 
al-Islam :
Islam (الاءسلام) - I'ttiqad yang diredhai الله terhadap hak-hak mutlaknya yang tidak boleh di Syirik - dirampas, dahului, sekutui serta diadakan tandingan & bandingan baginya.

A022
Jika demikian, adakah orang yang telah dilapangkan oleh Allah dadanya (hak kekuasaan mutlak zat Allah) untuk menerima Islam (mencampakkan "al-Nor al-Islam" - hak-hak mutlak zat Allah), lalu ia tetap berada dalam cahaya (hidayah petunjuk) dari Tuhannya, (sama seperti orang yang tertutup mata hatinya dengan selaput kederhakaan : Syirik - al-Yahud : as-Syaieyah)? Maka kecelakaan besarlah bagi orang-orang yang keras membatu hatinya daripada menerima peringatan yang diberi oleh Allah. Mereka yang demikian keadaannya, adalah dalam kesesatan (dari petunjuk Allah - al-Quran) yang nyata.
(Az-Zumar 39:22

Note :
Hak kekuasaan mutlak zat Allah mencampakkan "al-Nor al-Islam" (i'ttiqad hak-hak mutlak zat Allah maha Esa yang tidak di Syirikkan - dirampas, didahului, sekutui serta diadakan tandingan & bandingan baginya : al-Yahud : as-Syaieyah : an-Nasyoro)...
... Anutan Lillaahi & Dakwah Lillaahi...
... Ghaib Qalbu ...
Bukan jihad (perjuangan : paksaan) melainkan jihad (perjuangan) oleh diri terhadap diri sendiri...

al-Iman dari al-Ilmu :
Iman - kepercayaan : yakin akal dari Ilmu - memory ingatan akal...

A100Dan tiadalah sebarang kuasa bagi seseorang untuk beriman (yakin akal) melainkan dengan izin Allah (hak kekuasaan mutlak zat Allah melalui undang-undang dan peraturanNya); dan Allah menimpakan azab atas orang-orang yang tidak mahu memahami (petunjuk - perintahnya).
(Yunus 10:100) 

Note :
Hak keizinan mutlak zat Allah mencampakkan "al-Nor al-Iman" terhadap segala petunjuk & perintahnya berdasarkan "al-Ilmu"...
... Anutan Lillaahi & Dakwah Lillaahi...
... Ghaib Akal ...
Bukan jihad (perjuangan : paksaan) melainkan jihad (perjuangan) oleh diri terhadap diri sendiri untuk beriman dengan ilmu yang dicampakkan Allah.
///
Ab Syeikh Yunan
 

Tiada ulasan:

GUNA AGAMA SEBAGAI WADAH POLITIK MEMANG BINASAKAN UMAT DAN BINASAKAN AGAMA.

Sabda Nabi saw.. ﻭَﻳْﻞٌ ِﻷُﻣَّﺘِﻲْ ﻣِﻦْ ﻋُﻠَﻤَﺎﺀِ ﺍﻟﺴُّﻮْﺀِ ﻳَِﺘَّﺨِﺬُﻭْﻥَ ﻫَﺬَﺍ ﺍﻟْﻌِﻠْﻢَ ﺗِﺠَﺎﺭَﺓً ﻳَﺒِﻴْﻌُﻮْﻧَﻬَﺎ ﻣِﻦْ ﺃُﻣَﺮَﺍﺀِ ﺯَﻣ...