Selasa, 24 Julai 2018

ADALAH HARAM @ DILARANG ALLAH (al-Quran) MENDIRIKAN SOLAT DIRUMAH IBADAH YANG PASANG BENDERA @ LAMBANG PARTI SELAMA-LAMANYA - sampai mati @ sampai qiamat yg mana dahulu berlakunya.

Contoh :
RUMAH IBADAH YG DILARANG : DIHARAMKAN ALLAH DARI MENDIRIKAN SOLAT DALAMNYA SELAMA-LAMA - SAMPAI MATI @ SAMPAI QIAMAT YG MANA DAHULU BERLAKUNYA.

A107 
Dan (di antara orang-orang munafik salah satu dari golongan Sesat juga ialah) orang-orang yang membina masjid dengan tujuan membahayakan (perpaduan serta keselamatan orang-orang Islam), dan (menguatkan) keingkaran (mereka sendiri) serta memecah-belahkan perpaduan orang-orang yang beriman, dan juga untuk (dijadikan tempat) intipan bagi orang yang telah memerangi Allah (yang kembali berIman) dan RasulNya sebelum itu. Dan (apabila tujuan mereka yang buruk itu ketara disedari), mereka akan bersumpah dengan berkata:" Tidaklah yang kami kehendaki (dengan mendirikan masjid ini) melainkan untuk kebaikan semata-mata ". Padahal Allah menyaksikan, bahawa sesungguhnya mereka adalah berdusta (niat mereka bukan semata atas dasar takwa kepada Allah).
(At-Taubah 9:107)

A108 
Jangan engkau Solat di masjid (rumah ibadah) itu selama-lamanya, kerana sesungguhnya masjid (Qubaa' yang engkau bina wahai Muhammad), yang telah didirikan di atas dasar taqwa dari mula (wujudnya), sudah sepatutnya engkau sembahyang padanya. Di dalam masjid itu ada orang-orang lelaki yang suka (mengambil berat) membersihkan (mensucikan) dirinya; dan Allah Mengasihi orang-orang yang membersihkan diri mereka (zahir dan batin).
(At-Taubah 9:108)

A109 
Maka adakah orang yang membangunkan masjid (rumah ibadah) yang didirikannya di atas dasar taqwa kepada Allah dan (untuk mencari) keredaan Allah itu lebih baik, ataukah orang yang membangunkan masjid (atas dasar parti diumpamakan masjid) yang didirikannya di tepi jurang yang (hampir) runtuh, lalu runtuhlah ia dengan yang membangunkannya ke dalam api neraka? Dan (ingatlah) Allah tidak akan memberi hidayah petunjuk kepada orang-orang yang zalim (memecah belahkan umat).
(At-Taubah 9:109)  

A110 
(Keruntuhan masjid) yang dibina oleh mereka yang munafik (bukan atas dasar semata-mata takwa kepada Allah) itu (hati) sentiasa menjadi penyakit syak dan keluh-kesah (lebih daripada yang sedia ada) dalam hati mereka, (dan tidak akan habis) kecuali (apabila) hati mereka hancur-luluh (setelah mati dalam tanah). Dan (ingatlah) Allah Maha Mengetahui (akan niat mereka), lagi Maha Bijaksana.
(At-Taubah 9:110)
///
I'm BieJey.   

Tiada ulasan:

GUNA AGAMA SEBAGAI WADAH POLITIK MEMANG BINASAKAN UMAT DAN BINASAKAN AGAMA.

Sabda Nabi saw.. ﻭَﻳْﻞٌ ِﻷُﻣَّﺘِﻲْ ﻣِﻦْ ﻋُﻠَﻤَﺎﺀِ ﺍﻟﺴُّﻮْﺀِ ﻳَِﺘَّﺨِﺬُﻭْﻥَ ﻫَﺬَﺍ ﺍﻟْﻌِﻠْﻢَ ﺗِﺠَﺎﺭَﺓً ﻳَﺒِﻴْﻌُﻮْﻧَﻬَﺎ ﻣِﻦْ ﺃُﻣَﺮَﺍﺀِ ﺯَﻣ...