Jumaat, 8 Disember 2017

DOSA SYIRIK LEBIH BERAT DARI RASUAH, ZINA, MINUM ARAK, MAKAN BABI.

DOSA SYIRIK (yusyrik : tusyrik billaahi) TERHADAP ZAT & HAK-HAK MUTLAK ZAT ALLAH, LEBIH BERAT DARI DOSA RASUAH, ZINA, MINUM ARAK & MAKAN BABI SEKALI PUN,.

... INI TIDAK BERARTI MENGHALALKAN RASUAH DALAM BENTUK APA PUN...

BermulaNya dengan syirik khafi (samar : kecil - i'ttiqad : niat), kemudian zahir dengan cara, sifat, kata-kata, perbuaatan riya', ujub, sum'ah, takabbur - syirik qalbi : jalli (terang : besar), maka gugur lah dari Islam (al-Islam - i'ttiqad uluhiyyah yang diredhai Allah terhadap hak-hak mutlaknya - Allah), maka diharamkan syurga & diwajibkan neraka hingga mendapat syufaat & keampunan Allah..."wajib neraka lebih dahulu"


A072  
(Al-Maaidah 5:72)
Demi sesungguhnya! Telah kafirlah (engkar syirik) orang-orang yang berkata: "Bahawasanya Allah ialah Al-Masih Ibni Maryam". Padahal Al-Masih sendiri berkata:" Wahai Bani Israil! (merujuk kpd bani Israiel zuriat Yehud : Jew;s, salah seorang anak nabi Ibrahim AS dengan isteri pertama Maisarah) Sembahlah Allah, Tuhanku dan Tuhan kamu, Bahawasanya sesiapa yang mempersekutukan (zat & hak-hak mutlak zat) Allah dengan sesuatu yang lain, maka sesungguhnya Allah haramkan kepadanya Syurga, dan tempat kembalinya ialah neraka; dan tiadalah seorang penolong pun bagi orang-orang yang berlaku zalim" (pada diri sendiri)

A013
Dan (ingatlah) ketika Luqman berkata kepada anaknya, semasa ia memberi nasihat kepadanya:" Wahai anak kesayanganku, janganlah engkau mempersekutukan (zat & hak-hak mutlak zat) Allah (dengan sesuatu yang lain), sesungguhnya perbuatan syirik (terhadap zat & hak-hak mutlak zat Allah) itu adalah satu kezaliman (terhadap diri sendiri) yang besar".
(Luqman 31:13)

A048 
Sesungguhnya Allah tidak akan mengampunkan dosa syirik (terhadap hak-hak mutlak zat Allah dengan "cara, sifat, kata-kata, perbuatan) mempersekutukanNya (dengan sesuatu apa jua), dan akan mengampunkan dosa yang lain dari itu bagi sesiapa yang dikehendakiNya (menurut aturan SyariatNya). Dan sesiapa yang mempersekutukan (merampas : mendahului serta diadakana tandingan & bandingan bagi hak-hak mutlak zat) Allah (dengan sesuatu yang lain), maka sesungguhnya ia telah melakukan dosa yang besar.
(An-Nisaa' 4:48)


NOTE : Syirik (yusyrik : tusyrik billaahi) terhadap zat & hak-hak mutlak zat Allah bukan Murtad (yartadda : yartadid mingkum undeeneh) - berpaling tadah dari tauhidkan zat Allah maha Esa wajib wujud hanya satu - Ahadun, Wahidun : tidak berbilang-bilang tauhid (pluralisme) : tidak kesamarataan tauhid (libralisme) > Mulhid : Atheis (komunisme).


... INI TIDAK BERARTI MENGHALALKAN RASUAH !!! ...

///
Ab Sheikh Yunan.

Tiada ulasan:

GUNA AGAMA SEBAGAI WADAH POLITIK MEMANG BINASAKAN UMAT DAN BINASAKAN AGAMA.

Sabda Nabi saw.. ﻭَﻳْﻞٌ ِﻷُﻣَّﺘِﻲْ ﻣِﻦْ ﻋُﻠَﻤَﺎﺀِ ﺍﻟﺴُّﻮْﺀِ ﻳَِﺘَّﺨِﺬُﻭْﻥَ ﻫَﺬَﺍ ﺍﻟْﻌِﻠْﻢَ ﺗِﺠَﺎﺭَﺓً ﻳَﺒِﻴْﻌُﻮْﻧَﻬَﺎ ﻣِﻦْ ﺃُﻣَﺮَﺍﺀِ ﺯَﻣ...