Sabtu, 25 Ogos 2018

AL-QURAN (االحاديث : القران) HADIST MENJADI ALAT, BAHAN, MODAL UNTUK MENIPU UMAT MELAYU...

al-Quran : القران OH القران : al-Quran !!
 
PAS pembohong hangit @ belawok kohong pah atas belakang dgn dakwaan menjadikan القران sebagai paksi perlembagaan Pas & dasarnya, kerana terbukti PAS telah melakukan kesalahan pada semua... ulang ...semua hukum الله (القران) dari seringan hukum KUFUR : كفر (niat - tanpa اله : لله)-(amal) KAFIR : كافر - engkar larangan Allah (القران) itu sendiri ... 

... malah hingga kpd seberat-berat hukum disisi الله (القران) SYIRIK (يشريك : تشريك باالله) terhadap hak-hak mutlak zat Allah dengan perbuatan merampas, mendahului, sekutui serta diadakan tandingan & bandingan hak kekuasaan mutlak zat الله & menjadikan hak kekuasaan mutlak zat الله sebagai hak diri, keturunan, kaum, puak, jama'ah, partinya sahaja
... & sebahagian yang lain hingga MURTAD (يرتد : يرتدد معكم عن دينه) berpaling tadah dari tauhidkan zat الله maha Esa wajib wujud hanya Satu - احد (قل هوالله احد)) tidak menyerupai serta sebandingan dgn sesuatu apa pun, dengan zahirnya cara, sifat, kata-kata, perbuatan berbilang-bilang Tauhid (pluralisme) : kesamarataan Tauhid (libralisme) > ملحد : Atheis (al-musyrik: al-Majusi, komunisme)

A095  
KUFUR : كفر (niat : اعتقاد tanpa لله)... "Dan janganlah kamu (BERNIAT) jadikan pesanan-pesanan dan perintah (SUROHAN & LARANGAN) الله sebagai modal (alat, bahan, modal, tukaran) untuk mendapat keuntungan dunia (politik - jawatan, pangkat, kuasa, popularity, nama, gelar, kekayaan) yang sedikit (faedahnya disisi Allah); sesugguhnya apa yang ada di sisi الله (dari balasan yang baik kerana memberlakukanya semata-mata kerana الله - للهi), itulah sahaja yang lebih baik bagi kamu, kalaulah kamu mengetahui.
(Al-Nahl 16:95


A041 

KAFIR : كافر (amal dari niat : i'ttiqad Kufur)... "Dan berimanlah (percaya : عقل) kamu dgn apa yang Aku turunkan (القران) yang mengesahkan benarnya الكتاب (Taurat : Injiel juga tidak terkecuali القران) yang ada pada kamu (selama mana kamu tidak selewengkan), dan janganlah kamu menjadi orang-orang yang mula-mula KAFIR : كافر (engkar) akan dia (الله : القران); dan janganlah pula kamu menjadikan ayat-ayatKu (sebagai harga, tukaran, gadaian, modal, bahan, alat untuk) membeli kelebihan-kelebihan (duniawi : politik - jawatan, pangkat, nama, popularity, gelar, kekayaan) yang sedikit faedahnya (disisi الله); dan kepada Akulah sahaja hendaklah kamu bertaqwa.
(Al-Baqarah 2:41)


A042 
Dan janganlah kamu campur adukkan yang benar itu dengan yang salah, dan kamu sembunyikan yang benar itu (apabila dibacakan akan terkena atas batang hidung kamu sendiri) pula padahal kamu semua mengetahuinya.
(Al-Baqarah 2:42)


A159
 

 


SESAT : ضلال - Golongan PASIK : الفاسق & المنافق MUNAFIK... "Bahawasanya orang-orang yang mencerai-beraikan (kerana @ alasan) agama (الدين : tauhid zat الله & الاءسلام : I'ttiqad yang diredhai الله terhadap hak-hak mutlaknya serta furu") mereka (dengan menciptakan : takwilan penyebab) perselisihan-perselisihan yang berdasarkan hawa nafsu duniawi - pilitik : jawatan, pangkat, nama, popularity, gelar, kekayaan), dan mereka menjadi berpuak-puak, tiadalah engkau terkait sedikitpun dalam (perbuatan) mereka. Sesungguhnya perkara (perbuatan) mereka hanya terserah kepada الله. Kemudian Ia akan menerangkan kepada mereka (pada hari kiamat kelak), apa yang telah mereka lakukan (dan membalasnya).
(Al-An'aam 6:159)


A032 
Iaitu orang-orang yang menjadikan fahaman agama mereka berselisihan mengikut kecenderungan masing-masing serta mereka pula menjadi berpuak-puak; tiap-tiap puak bergembira dengan apa yang ada padanya (dari fahaman dan amalan yang terpesong itu).


(Ar-Ruum 30:32)...  

Pasik : الفاسق - "perosak hubungan manusia sesama manusia n sesama sendiri @ Syaitan yang menyerupai manusia, kerana hanya Syaitan yang sentiasa menghasut untuk merosakkan hubungan manusia sesama manusia.

Munafik : المنافق - "perosak hubungan manusia dengan الله @ penyebab orang lain yang dhaif dalam perkara Agama : Ketuhanan & Furu" jadi  Syirik : شريك & Murtad : يرتدد @ Iblis yang menyerupai manusia yang merosakkan hubungan manusia dengan الله. golongan Munfik juga adalah golongan Sesat menghampiri Syirik.


 SYIRIK : شريك terhadap hak-hak kekuasaan zat الله... "Bermulanya Syirik khafi (samar : kecil - alam niat : i'ttiqad) dengan I'ttiqad (yakin qalbu) Riya', Ujub, Sum'ah, Takabbur... kemudian zahir dengan cara, sifat, kata-kata, perbuatan merampas, mendahului, sekutui serta diadakan tandingan & bandingan bagi hak-hak mutlak (zat) الله... "taksub : memuja diri sendiri : TAKSUB kepada berhala manusia berkupiah-serban, berjubah & berjanggut - Padahal taksub semata-mata kepada الله), Memuji diri sendiri : memuji berlebihan - bodek, Padahal segala pujian hanya bagi الله, Membersih, menyucikan serta menghapuskan dosa diri sendiri, keturunan, kaum, puak, jemaah, partiNya... padahal tidak ada sesiapa pun yang berhak @ berkuasa untuk membersih & menyucikan dari aib/dosa serta maksiat/kejahatan diri melainkan الله.



Rasulullah SAW bersabda


 إِنَّ أَخْوَفَ مَا أَخَافُ عَلَيْكُمُ الشِّرْكُ اْلأَصْغَرُ قَالُوا وَمَا الشِّرْكُ اْلأَصْغَرُ يَا رَسُولَ اللَّهِ قَالَ الرِّيَاءُ 



SesungguhNya sesuatu yang paling aku takutkan terjadi pada kalian adalah adalah Syirik kecik (khafi - samar-samar); para sahabat bertanya : wahai rasulullah apakah syirik kecil ? Rasulullah menjawab "Riya" : ريأ (termasuk Ujub : عجوب, Suma'ah : سمعة, Takabbur : تكبور) 


[HR. Ahmad]


Riya', Ujub, Sum'ah, Takabbur itu bermula pada i'ttiqad (yakin qalbu) kemudian zahir dengan cara, sifat, kata-kata, perbuatan anggota jasad yang menjadi pakaian golongan manusia yang telah diresapi i'ttiqad (yakin qalbu) Syirik terhadap hak-hak mutlak zat الله - Yahudi (اليهود), Syiah (الشعائيه-baru), Nasrani ; Trinity (النصارا) yang menjadi punca segala kerosakan dimuka bumi Allah ini sampai qiamat...


إِنَّ اللهَ عَزَّ وَ جَلَّ لاَ يَقْبَلُ مِنَ الْعَمَلِ إِلاَّ مَا كَانَ لَهُ خَالِصًا وَابْتُغِيَ بِهِ وَجْهُهُ 

“Sesungguhnya الله tidak menerima suatu amal (ibadah) perbuatan (kebenaran, kebaikan, dikebajikan dialam jasad) kecuali yang murni dan hanya mengharap redha الله”. 
[HR. Abu Dawud dan Nasa’i]

Lawan daripada" ikhlas - REDHO" adalah "syirik - LAKNAT" (menjadikan bagi hak-hak mutlak الله tandingan / sekutu di dalam beribadah, atau beribadah kepada الله tetapi juga kepada selain-Nya). Contohnya : RIYA’ : ريأ (memperlihatkan amalan pada orang lain), SUMA'AH : سمعه (memperdengarkan suatu amalan pada orang lain), ataupun UJUB : عجوب (berbangga diri dengan amalannya), TAKABBUR : تكبور (hanya dia saja yang betul dalam semua perkara). Kesemuanya itu adalah SYIRIK : شريك yang wajib dijauhi oleh seorang hamba agar ibadahnya itu diterima oleh الله 

Adalah amat jelas pemimpin, lebai kelaghoh & ahli taksub (bukan ahli biasa) "NYA" telah berI'ttiqad (yakin qalbu > akal) syirik (merampas, mendahului, sekutui serta diadakan tandingan & bandingan bagi hak-hak mutlak الله) yang dilaknati الله, Maka gugur lah I'ttiqad - niat (yakin qalbu) & amal (cara, sifat, kata-kata, perbuatan) yang DIREDHOI الله - golongan "الاءسلام - Islam" berpindah/bertukar menjadi golongan yang berI'ttiqad yang DILAKNATI الله (kerana melakukan syirik...Riya', menunjuk-nunjuk) - Golongan "Yahud - اليهودi".- Non Muslim & Muslimah.



A047 
Wahai orang-orang yang telah diberikan Kitab (Zabur : Taurat : Injiel & tidak terkecuali القران), berimanlah kamu dengan apa yang telah Kami turunkan (القران), yang mengesahkan Kitab-Kitab (Zabur : Taurat : Injiel & tidak terkecuali القران) yang ada pada kamu (selama mana kamu tidak selewengkan serta salah gunakan -bukan semata-mata kerana الله : اله : لله), sebelum Kami menyeksa dengan menghapuskan bentuk muka kamu (sehingga berubah menjadi rata - tidak bermulut, berhidung dan bermata), lalu Kami menjadikannya sama seperti rupa sebelah belakangnya, atau Kami melaknatkan mereka sebagaimana Kami telah melaknatkan orang-orang (salah satu dari kaum mereka - Yahudi : اليهود sebelum kamu) yang melanggar larangan bekerja pada hari Sabtu. Dan (ingatlah) perintah الله itu tetap berlaku.
(An-Nisaa' 4:47)

A048 
Sesungguhnya الله tidak akan mengampunkan dosa syirik : شريك (terhadap hak-hak mutlak zat الله dengan "cara, sifat, kata-kata, perbuatan) mempersekutukanNya (dengan sesuatu apa jua), dan akan mengampunkan dosa yang lain dari itu bagi sesiapa yang dikehendakiNya (menurut aturan SyariatNya). Dan sesiapa yang mempersekutukan (merampas : mendahului serta diadakana tandingan & bandingan bagi hak-hak mutlak zat) الله (dengan sesuatu yang lain), maka sesungguhnya ia telah melakukan dosa yang besar.
(An-Nisaa' 4:48) 

A049 

Tidakkah engkau perhatikan (dan merasa pelik wahai Muhammad) kepada orang-orang yang membersihkan (memuja, memuji, menyucikan & menghapuskan dosa) diri sendiri? (kaum, puak, jemaah, partinya, padahal perkara itu bukan hak / kekuasaan manusia) bahkan الله jualah yang berhak membersihkan (memuja,memuji, menyucikan & menghapuskan dosa) sesiapa yang dikehendakiNya (menurut aturan SyariatNya); dan mereka pula tidak akan dianiaya (atau dikurangkan balasan mereka) sedikitpun.
(An-Nisaa' 4:49) 

A050 
 Lihatlah (wahai Muhammad) betapa beraninya mereka mengada-adakan (berkata-kata) perkara-perkara dusta terhadap (hak-hak mutlak zat) الله? Dan cukuplah perbuatan itu menjadi dosa yang terang nyata.
(An-Nisaa' 4:50) 

A051 
Tidakkah engkau perhatikan (dan merasa pelik wahai Muhammad) kepada orang-orang yang telah diberikan sebahagian dari (pengetahuan) الكتاب (taurat)? Mereka percaya kepada benda-benda yang disembah yang lain dari الله, dan kepada Taghut (berhala manusia, jinn kuffar, syaitan, iblis, berhala), dan mereka pula berkata kepada orang-orang kafir  : كافر (ملحد - kaum musyrik (berhala) di Makkah) bahawa mereka (kaum musyrik (berhala) itu) lebih betul jalan agama (tauhid & i'ttiqad) nya daripada orang-orang yang beriman (kepada Nabi Muhammad s.a.w).
(An-Nisaa' 4:51)  

A006 
Katakanlah (wahai Muhammad): "Wahai orang-orang Yahudi (yang beri'ttiqad syirik dilaknati Allah) "Haadu", kalau kamu anggap bahawa kamulah sahaja orang-orang yang dikasihi الله tidak termasuk umat-umat manusia yang lain, maka bercita-citalah hendakkan mati (dengan meminta (munajat) kepada الله supaya kamu dimatikan sekarang juga), jika betul kamu orang-orang yang benar!"
(Al-Jumu'ah 62:6 

 

buat apa hidup lebih lama, kalau sudah layak masuk syurga - karang tergelincir... maka neraka lah jawabNya... kan kan kan !!!
A007 
Dan (sudah tentu) mereka tidak akan bercita-cita hendakkan mati itu selama-lamanya, dengan sebab dosa-dosa (شريك terhadap hak-hak mutlak zat Allah) yang mereka telah lakukan; dan الله sentiasa mengetahui akan orang-orang yang zalim (diri sendiri) itu. 
///
Tinggal hanya perkara MURTAD saja lagi...
///
I'm BieJey.   
 


Tiada ulasan:

GUNA AGAMA SEBAGAI WADAH POLITIK MEMANG BINASAKAN UMAT DAN BINASAKAN AGAMA.

Sabda Nabi saw.. ﻭَﻳْﻞٌ ِﻷُﻣَّﺘِﻲْ ﻣِﻦْ ﻋُﻠَﻤَﺎﺀِ ﺍﻟﺴُّﻮْﺀِ ﻳَِﺘَّﺨِﺬُﻭْﻥَ ﻫَﺬَﺍ ﺍﻟْﻌِﻠْﻢَ ﺗِﺠَﺎﺭَﺓً ﻳَﺒِﻴْﻌُﻮْﻧَﻬَﺎ ﻣِﻦْ ﺃُﻣَﺮَﺍﺀِ ﺯَﻣ...