Ahad, 19 Ogos 2018

LICIK PECAH BELAH UMAT INI ADA DALAM UMAT YG MENGAKU BERI'TTIQAD ISLAM SAHAJA..TAK ADA DALAM UMAT YG BERI'TTIQAD LAIN - Yahudi, Nasrani, Syiah, wahhabi... dll

Setelah di pecah belahkan lebih awal oleh Ulama2 Politik... Anwar musa begitu licik..cuba melagakan PKR dan PBBM dengan mengatakan negara perlu Anwar Ibrahim untuk tangani berbagai isu. Kuasa politik Melayu Islam memang menurun kerana mereka berpecah kepada lebih banyak parti2 politik berbanding sebelumnya. Kena kembali kepada arahan nabi saw untk capai kekuatan politik yang mulai terhakis itu......Sepotong ayat Al Kuran berbunyi,

واعلمواان فيكم رسول الله لو يطيعكم فى كثير من الأمر لعنتم- سورة الحجراية 7.
Ertinya, “Dan ketahuilah dalam kalangan kamu ada Rasulullah (maka janganlah kemahuan atau pendapat kamu mendahului pendapatnya ). Kalaulah dia menurut kehendak kamu dalam kebanyakkan perkara, tentulah kamu akan mengalami kesukaran”- Ayat 7 Surah Al Hujurat.

Sabda rasulullah saw,
انا امركم بخمس الله امرنى بهن بالجماعة وهجرة و الطاعة و الجها د فى سبيل الله فاءن من خرج من الجماعة قيد شبر فقد خلع ريقة الأسلام من عنقه حتى يرجع قا لو ا يا رسول الله و ان صلى وصام؟ قا ل وان صلى وصام وزعم انه مسلم - الحديث.
Ertinya, “Aku memerintahkan kepada kamu semua dengan lima perkara, Allah yang menyuruhku dengannya, iaitu tetap dengan satu jamaah (jamaah teramai ) dan hijrah dan taat dan berjihad dijalan Allah. Maka sesungguhnya siapa yang keluar dari. jamaah (jamaah kumpulan teramai) barang sejengkal maka sesungguhnya dia telah meninggalkan ikatan persaudaraan Islam dari lehernya, hinggalah dia rujuk kembali (kepada jamaah teramai). Mereka (para sahabat) bertanya, “Wahai rasulullah, sekalipun dia bersembahyang dan berpuasa ?. Jawab Rasulullah, “Sekalipun dia bersembahyang dan berpuasa dan menyangka (berfikir) bahawa dirinya itu seorang Islam”.- 

Alhadis.
"Bila kamu bersengkita (berselisih pendapat)...اتبعواالسوادالاععظم..ikutlah kumpulan terbesar"- 

Hadis riwayat Ibnu majah.
عليكم بالجماعة والعامة - رواه احمد ابن حنبل
"Wajib atas kamu bersama kumpulan teramai dan yang majority"- Hadis riwayat Ahmad Ibnu Hanbal.
يد الله مع الجماعة - الحديث.
Ertinya, “Tangan (Kuasa) Allah bersama dengan jamaah”(kumpulan teramai).- 

AlHadis.
Firman Allah swt.

ولاتكون كالذين تفرقواواختلفوامن بعد ماجأهم البينات. واولئك لهم عذ اب عظيم.
-القران.

Ertinya, “Janganlah kamu semua menjadi saperti mereka yang berpecah belah dan bertentangan selepas datang kepada mereka keterangan-keterangan”-AlKuran.

Sabda Rasulullah saw,
لاتختلفوا فاءن من كان قبلكم اختلفوا فهلكوا-الحديث.

Ertinya, “Jangan kamu semua berpecah belah, sesungguhnya mana-mana umat yang berpecah belah sebelum kamu, mereka semua hancur”-AlHadis.

Firman Allah swt.
واعتصموا بحبل الله جميعا ولا تفرقوا- القران.

Ertinya, “Berpeganglah kamu dengan tali (agama) Allah dalam keadaan bersatu dan jangan kamu berpecah belah”-AlKuran.

Sabda Rasulullah saw lagi,
ان امتى لاتجتمع على ضلال فاءذا ر ايتم ا ختلافا فعليكم بالسوا دالأعظم. - حديث رواية انس بن مالك.
Ertinya, “Sesungguhnya umatku tidak akan bersatu di atas kesesatan. Apabila kamu melihat terdapat perselisihan, maka wajib ke atas kamu mengikut kumpulan yang terbesar (teramai).-Hadis Riwayat Anas bin Malik.


Sabda Rasulullah saw,
ان الشيطان ذئب لأنسان كذئب لغنم يأخذ الشاة ا لناصية والناحية اياكم و الشعا ب وعليكم
بالجماعة والعامة - الحديث.

Ertinya, “Sesungguhnya syaitan itu adalah serigala kepada manusia sapertilah serigala kepada kambing. Syaitan menangkap kambing yang terpisah dan terpencil (dari kumpulan kabing terbesar). Dan jauhilah dari berpuak-puak (berpecah belah) dan wajib keatas kamu bersama jamaah yang teramai dan yang majoriti”.- Alhadis.

Sabda Rasulullah saw lagi,
ان امتى لاتجتمع على ضلال فاءذا ر ايتم ا ختلافا فعليكم بالسوا دالأعظم. - حديث رواية انس بن مالك.
Ertinya, “Sesungguhnya umatku tidak akan bersatu di atas kesesatan. Apabila kamu melihat terdapat perselisihan, maka wajib ke atas kamu mengikut kumpulan yang terbesar (teramai).-Hadis Riwayat Anas bin Malik.
Sabda Rasulullah saw,


ان الشيطان ذئب لأنسان كذئب لغنم يأخذ الشاة ا لناصية والناحية اياكم و الشعا ب وعليكم
بالجماعة والعامة - الحديث.

Ertinya, “Sesungguhnya syaitan itu adalah serigala kepada manusia sapertilah serigala kepada kambing. Syaitan menangkap kambing yang terpisah dan terpencil (dari kumpulan kambing terbesar). Dan jauhilah dari berpuak-puak (berpecah belah) dan wajib keatas kamu bersama jamaah yang teramai dan yang majoriti”.- Alhadis.

Sabda Rasulullah lagi,
ستفرق أمتى على ثلاث وسبعين فرقة كلها قى النا ر إلا واحة قالوا ماهي يارسول الله قال الجماعة - الحديث
"Akan berpecah uamat ku kepada 73 puak dan semua mereka di dalam neraka kecuali satu puak.Sahabat bertanya siapa mereka? Yang bersama jamaah (jamaah teramai).- Alhadis.

ayat Alkuan, berbunyi,
اطيعوالله واطيعواالرسول واولى الأمر منكم - القران.
Rasulullah saw telah bersabda,
اذا بويع الخليفتين فالقتلواالأخر منهما - حديث صحيح مسلم.
Ertinya, “Apabila dibai’at (di akui, di undi) dua khalifah maka bunuhlah yang terakhir dari keduanya”-Hadis Sahih.
Sabda Rasulullah saw lagi,
وستكون خلفأ فتكثرقالواما تامرنا؟ قال فوا ببيعة الأول فالأول واعطوهم حقهم فاءن الله سأل عما استرعاهم- حديث صحيح مسلم.
Ertinya, “Dan akan timbul banyak khalifah dimasa hadapan”. Mereka berkata, “Bagaimana pertunjuk anda kepada kami ?”.Jawab Rasulullah “Tepatilah bai’at kepada pemimpin yang awal dan kelompok yang awal dan tunailah hak mereka (taat), maka sesungguhnya Allah akan bertanya tentang pemerintahan mereka” – Hadis Sahih Muslim

Nas2 ini tidak bertentangan antara satu sama lain...cuma kdg2 di sebut di sebut taat peminpin dan kumpulan teramai,majortity..kdg2 pemimpin tak di sebut ..cuma di sebut kumpulan teramai dan majorty.
Ini kerana sepanjang sejarah islam berlaku di mana pemimpin tak ada salah serius...maka ketiika ini wajib taat pemimpin dan majority teramai umat islam...ada juag dekad2 di mana pemimpin utama,di zaman pemerintahan beraja atau demokrasi pemimpin ada lakukan kesalahan amat serius,,dan boleh musnahkan negara atau akibat yang amat buruk..ketika ini umat Islam wajib atau kena bersatu dgn jamaah kumpulan teramai yg majority..saperti di lihat... saperti yang berlaku dalam kes perselihan anatar Najeeb dan Dr Mahathir,,.dengan ini raja atau pemimpin yang boleh musnahkan negera dapat di hindarkan.

kerana ini nabi saw katakan kdg2 wajib bersama pemimpin dan jamaah teramai...kdg2 kata baginda wajib bersama jemaah, kumpulan teramai dan yang yg majority..tanpa sebut pemimpin.

Tetapi parti agama politik ..Pas.. tak pernah menjadi kumpulan taramai dan majority dan presidennya bukan pemimpin seluruh umat Islam...di masa aman atau di masa kecoh..kenapa ia di ikuti juga kerana tak ada pengetahuan tentang sabda2 nabi tentang politik,..termasok ulama2 parti agama politik ini. Tak tau menahu atau tak ambil kisah atau membelakangkan tentang2 sabda2 Nabi tentang hal politik yang mereka akui nabi mereka.
///
Wallhu aklam.

Tiada ulasan:

GUNA AGAMA SEBAGAI WADAH POLITIK MEMANG BINASAKAN UMAT DAN BINASAKAN AGAMA.

Sabda Nabi saw.. ﻭَﻳْﻞٌ ِﻷُﻣَّﺘِﻲْ ﻣِﻦْ ﻋُﻠَﻤَﺎﺀِ ﺍﻟﺴُّﻮْﺀِ ﻳَِﺘَّﺨِﺬُﻭْﻥَ ﻫَﺬَﺍ ﺍﻟْﻌِﻠْﻢَ ﺗِﺠَﺎﺭَﺓً ﻳَﺒِﻴْﻌُﻮْﻧَﻬَﺎ ﻣِﻦْ ﺃُﻣَﺮَﺍﺀِ ﺯَﻣ...