Selasa, 14 Ogos 2018

SIAPA PAS DISISI ALLAH (al-Quran) - KAFIR (engkar larangan Allah : al-Quran).

PAS kelantan KAFIR (amal - engkar larangan Allah : al-Quran).
PAS - pemimpin, ustaz, lebai kelaghoh, ahli taksub - bukan ahli biasa Pas adalah golongan Kafir (amal - engkar larangan Allah - al-Quran) setelah niat yang Kufur (tanpa lillaahi - bukan semata-mata kerana Allah) itu dilaksanakan dengan amal (cara, sifat, kata-kata, perbuatan) anggota jasad - membacakan ayat-ayat Allah (al-Quran), hadis, sunnah, sirah kerana duniawi - politik (jawatan, pangkat, kuasa, popularity, nama, gelar, kekayaan), pada ayat-ayat Allah (al-Quran) tidak boleh diberlakukan, melainkan semata-mata kerana Allah - Lillaahi.


A041
 Dan berimanlah (percaya) kamu dengan apa yang Aku turunkan (Al-Quran) yang mengesahkan benarnya Kitab yang ada pada kamu, dan janganlah kamu menjadi orang-orang yang mula-mula Kafir (engkar) akan dia (al-Quran : larangan Allah); dan janganlah pula kamu menjadikan ayat-ayatKu (sebagai harga, alat, bahan, tukaran untuk) membeli kelebihan-kelebihan (duniawi - politik : jawatan, pangkat, kuasa, popularity, nama, gelar, kekayaan) yang sedikit faedahnya (disisi Allah); dan kepada Akulah sahaja hendaklah kamu bertaqwa.
(Al-Baqarah 2:41)

A042
Dan janganlah kamu campur adukkan yang benar itu dengan yang salah, dan kamu sembunyikan yang benar itu pula (kerana, jika dibacakan akan terkena batang hidung sendiri) padahal kamu semua mengetahuinya.
(Al-Baqarah 2:42)

Kafir (amal - engkar larangan Allah - al-Quran) merupakan permulaan kepada hukum-hukum yang lain yang lebih berat disisi Allah (al-Quran) > Sesat - pasik & munafik > Syirik > Murtad.

Kafir (amal - engkar larangan Allah - al-Quran) adalah berdosa, belum lagi gugur dari Islam (al-Islam - uluhiyyah : hak-hak mutlak zat Allah yang tidak boleh di Syirikkan), kerana gugur dari Islam (al-Islam) itu adalah Syirik (yusyrik : tusyrik billaahi - merampas, mendahului, sekutui serta diadakan tandingan & bandingan) terhadap hak-hak mutlak zat Allah, serta menjadikan hak-hak kekuasaan mutlak zat Allah sebagai hak diri, keturunan, kaum, puak, jama'ah, partinya.
///
I'm BieJey.

Tiada ulasan:

GUNA AGAMA SEBAGAI WADAH POLITIK MEMANG BINASAKAN UMAT DAN BINASAKAN AGAMA.

Sabda Nabi saw.. ﻭَﻳْﻞٌ ِﻷُﻣَّﺘِﻲْ ﻣِﻦْ ﻋُﻠَﻤَﺎﺀِ ﺍﻟﺴُّﻮْﺀِ ﻳَِﺘَّﺨِﺬُﻭْﻥَ ﻫَﺬَﺍ ﺍﻟْﻌِﻠْﻢَ ﺗِﺠَﺎﺭَﺓً ﻳَﺒِﻴْﻌُﻮْﻧَﻬَﺎ ﻣِﻦْ ﺃُﻣَﺮَﺍﺀِ ﺯَﻣ...