Isnin, 13 Ogos 2018

SIAPA PAS DISISI ALLAH (al-Quran) - PENDEDAHAN BERMULA...

" Siapa PAS disisi Allah (al-Quran) " ?
... dengan hujah dari dalil hujah Allah (al-Quran) serta hujah imiah lain(Hadis) !...

Fakta :
PAS adalah segolongan manusia yang zahirnya berkupiah-serban, berjubah & berjanggut sunnah kononnya, tetapi melakukan kesalahan pada semua hukum... ULANG... kesalahan pada semua hukum Allah (al-Quran) itu sendiri :

KUFUR (niat : i'ttiqad) tanpa Lillaahi @ bukan semata-mata kerana Allah,

KAFIR (engkar larangan Allah - al-Quran) setelah niat : i'ttiqad yang Kufur itu dilaksanakan dengan cara, sifat, kata-kata, perbuatan anggota jasad.

SESAT (petunjuk Allah - al-Quran) akibat dari berulang-ulang Kafir dalam perkara yang sama - Kafir demi Kafir & demi Kafir sejak pulohan tahun dahulu lagi berlakunya hingga berlaku kerosakkan hubungan silaturrahim sesama umat & sesama manusia, terbahagi kepada Dua golongan : PASIK - Syaitan berupa manusia yang bertanggung merosakkan hubungan manusia sesama manusia... dan PASIK - Iblis berupa manusia yang bertanggung jawab merosakkan hubungan manusia dengan Allah @ penyebab orang awam yang dhoef jadi Syirik & Murtad.

SYIRIK : merampas, mendahului, sekutui serta diadakan tandingan & bandingan bagi hak-hak kekuasaan mutlak zat Allah serta menjadikan hak-hak kekuasaan mutlak zat Allah sebagai hak diri, keturunan, kaum, puak, jama'ah, partinya.

MURTAD : berpaling tadah dari tauhidkan zat Allah maha Esa wajib wujud hanya Satu - Ahadun dengan Pluralis & Libralis kan zat Allah dengan membenarkan kepercayaan tauhid dari Aliran Kepercayaan umat lain dari bukan umat berAgama Tauhid (ad-deen : pokok ketuhanan-1 : Tauhid-1 @ Tauhid Rububiyyah - Robb : Ahadun).

AM
PAS - difahami sebagai "parti Islam semalaysia" yang ditubohkan pada Sept 1951 setelah berlaku kekalahan dalam pemilihan pucuk pimpinan UMNO, dimana sayap Agama UMNO itu sendiri istihar keluar dari UMNO dan menubohkan PAS - "parti Islam semelaysia"

Paa - bermakna (P)ertubuhan : difahami...
Alif - bermakna (A-I)slam : mengelirukan (*) ?
Sin - bermakna (S)emalaysia : difahami.

(*) Apa itu Islam yang ditampal pada pertubohan Pas itu ?... persoalan yang perlu dijawab dengan tuntas : jelas, tegas, tegoh.

Apa itu Islam yang dipinjam dari kalimah bacaan al-Quran "al-Islam" yang diketahui difahami sekadar dengan takwilan sahaja kepada kalimah bacaan al-Quran yang lain..."salama, silmi, sullami, istaslama... kemudian dipinjam jadi Islam untuk ditampal pada Pas itu ?

Apakah penampalan Islam (al-Islam) kepada Pas itu adalah sah & dibolehkan pada sisi hukum Allah (al-Quran) ?... para berikut hendalah diselesaikan semua persoalannya :

1) Apa itu (hakikat- kalimah mutasyabihat : samar-samar) bacaan al-Quran "al-Islam" yang dipinjam jadi Islam ?

2) Hak & kekuasaan siapa yang berkuasa menguatkuasakan "al-Islam" (kepada mana-mana anak Adam) ?

3) Pada bahagian mana jasad anak Adam itu, "al-Islam"nya bersarang ?

4) Terhadap apakah anak Adam [pemimpin, ahli pertubohan] itu mengutkuasakan "al-Islam"nya ?

5) Bagaimana menjadi golongan [pemimpin & ahli pertubohan] "al-Islam" yang benar disisi Allah (al-Quran) ?

6) Bagaimana [pemimpin & ahli pertubohan itu] gugur dari golongan yang diredhai Allah "al-Islam" (Islam - I'ttiqad uluhiyyah : Lillaahi) ?

7) Gugur dari golongan yang diredhai Allah "al-Islam", [pemimpin & ahli pertubohan itu] jadi golongan apa ?

8) Apakah yang memisahkan (hudud : had) antara golongan diredhai Allah "al-Islam" VS "al-Yahud" - golongan yang dilaknati Allah sampai Qiamat / sampai mati - yang mana dulu berlakuNya ?

9) Siapa sebenarNya golongan yang diredhai Allah "al-Islam" VS "al-Yahud" - golongan yang dilaknati Allah dibumi Malaysia hari ini ?

Mohon Ybhg Dato Sri & Dato zahirkan pencerahan untuk kepentingan umat yang mengaku berAgama tauhid (ad-deen - pokok ketuhanan-1 : tauhid-1 @ tauhid rububiyyah : Robb - Ahadun, perihal zat Allah maha Esa wajib wujud yang tidak boleh di Murtadkan) & mengaku berI'ttiqad (yakin qalbu) diredhai Allah Islam (al-Islam : pokok ketuhanan-2 - tauhid-2 @ i'ttiqad uluhiyyah : Ilah - Lillaahi, perihal hak-hak kekuasaan mutlak zat Allah yang tidak boleh di Syirikkan.

Sebarang bantahan ilmiah di alu-alukan !!!
///

I'm BieJey.
Admin

Tiada ulasan:

GUNA AGAMA SEBAGAI WADAH POLITIK MEMANG BINASAKAN UMAT DAN BINASAKAN AGAMA.

Sabda Nabi saw.. ﻭَﻳْﻞٌ ِﻷُﻣَّﺘِﻲْ ﻣِﻦْ ﻋُﻠَﻤَﺎﺀِ ﺍﻟﺴُّﻮْﺀِ ﻳَِﺘَّﺨِﺬُﻭْﻥَ ﻫَﺬَﺍ ﺍﻟْﻌِﻠْﻢَ ﺗِﺠَﺎﺭَﺓً ﻳَﺒِﻴْﻌُﻮْﻧَﻬَﺎ ﻣِﻦْ ﺃُﻣَﺮَﺍﺀِ ﺯَﻣ...