Ahad, 19 Ogos 2018

GUNA TEKNIK TAKTIK PENGURANGAN DLM AGAMA..IA ITU SEBAGAI DOKTRIN2 POLITIK YANG AKHIRNYA MENJADI KEPERCAYAAN SESAT DLM AGAMA MELALUI PERBUATAN UMAT ISLAM MEMAKAIKAN GERAKAN POLITIK DENGAN PAKAIAN AGAMA,ATAU GUNA SENTEMEN MEMBENCI MELAUI AJARAN2 AGAMA YANG TAK ADA DALAM AGAMA UNTUK PEMBERONTAKAN.


انامن غيرالدجا ل اخوف عليكم من الدجال فقيل وماهويارسول الله فقال علمأ السؤ . - الحديث.

Ertinya, “Apa yang aku takuti atas kamu selain dari Dajjal (PENIPU) ialah sejenis Dajjal (PENIPU)yang lain”. Maka ditanya kepada Rasulullah, “Siapa mereka ya Rasulullah ?”. Rasulullah berkata. “Ulama-ulama yang buruk”.

PENGURANGAN DALAM AGAMA..MENJADI DOKTRIN POLITIK SESAT UGAMA POLITIK WAHABI YANG SESAT DAN MENYESATKAN

1.Tuduhan bid,ah ke atas amalan2 sunat.Ini doktrin politik..bukan hukum.atau tajdid...yg di reka supaya awam membenci sunni raja Husin di Saudi..menyalahkan Raja itu dan semua sunni, bertujuan menaikkan kemarahan awam untuk memberontak ke atas Raja Husin dan puak2 sunni..pemerintahan asal sunni.Puak Wahabi mencipta kelainan faham agama supaya indentiti ugama baru mereka mengambil tempat dalam masyarakat dan mendapat pengaruh serta pengikut,serta menyalahkan fahaman yang di anuti kerajaan Saudi dulunya bagi mencipta permusuhan dan di jadikan sebab untuk pemberontakan politik..

2.Mazhab adalah salah dan juga bid,ah.Ini juga doktrin politik,bukan ajaran agama.. supaya orang awam saudi keluar dari puak sunni sebaliknya sertai Ibnu Saud dan Muahmmad Abdul wahab,dalam taktik membina puak pemberontak ke atas Raja Husin dan Sunni.

3.Sifat dua puluh juga di katakan bid,ah.Juga mempersalahkan Sunni.Bukan hukum agama yang benar.,yang sebannya sifatt dua puluh di ambil dari nas2 supaya mudah di fahami orang awam yang tidak membaca Quran dan kitab dan mengambil kefahaman agama secara sendiri.Memudahkan pengajaran tentang sifat2 Allah.

4.Kubah2 mesjid juga dikatakan bid,ah di zaman awal pergerakan politik Wahabi.Sengaja reka kesalahan di pihak Sunni dan raja2 Sunni..demi untuk membenci dan memberontak.

5.Tidak boleh berdoa di kubur,,baca2.doktrin politik ..bukan hukum yang memang boleh berdoa di mana2 pun dan boleh berdoa untuk si mati.

6.Hadis daif tak boleh guna..dalam sunni hadis daif boleh beramal.walau tak boleh buat,bina hukum.

7.Hadis di kelas semula...sementara pengkelasan hadis oleh ualam2 multabar Hdis adalh lebih tepat kerana mereka hidup lebih dekat dgn perawi2..berbanding oara wahabi yang hidup di kurun 20.mencari slah sunni masih berlaku..walu awahabi tlah dapat Saudi sebagai negara Wahabi.Ini kerana terbawa2 dgn kardah mencari salah Sunni 200 tahun dulu untuk tujuan pemberontakan politik ke atas kuasa politik Sunni...kononya untuk tajdid agama,sementara sejarah semua mujaddid berada dalam sebarang kerajaan sunni yang ada.

8.Mengaku gerakan tajdid untuk menipu awam Saudi 200 thn dahulu dan tuduh kononnya sunni majority melakukan bid,ah dan melakukan khurafat2 untuk membuat awam benci majority sunni dan kerajaan mereka sementara khurafat2 ada dalam semua negara2 Islam ketika itu..juag ada dalam puak Wahabi sendiri..kebencian ini berjaya mengumpul pemberontak wahabi dan memngai negeri setelah puluhan siri perang yang membunuh puluhan ribu dari kedua belah pehak.Sementara sejarah semua mujaddid2 berada di dalam kerajaan sunni majority silam dan tidak ada dalam para pemberontak Wahabi atau shiah atau puak2 yang lain yang memberontak atas kerajaan2 majority sunni silam.

9.Pokoknya Wahab sengaja nencari perkara yang sulit di faham awam..demi untuk meyalahkan puak Sunni .mencari di mana2 khilaf ulama dan mengambil faham yang berlainan dan salahkan puak Sunni..demi menghasut suapay awam membenci dan memberontak ke atas puak sunni majority dan kekuasaan politik mereka.Ini semua doktrin2 politik Wahabi.bukan hukum agama sebenar.

Pertempuran antara puak wahabi dan kerajaan Sunni di Saudi telan kurban puluhan ribuan di zaman Ibnu Saud vs raja Husin,Mekah.Walau puak Wahabi dapat Saudi sebagai negeri Wahabi..faham agama jadi sesat..dan di sebar pula keseluruh dunia sebagai tajdid.

///
dicatat oleh : 
I'm BieJey. 

Tiada ulasan:

GUNA AGAMA SEBAGAI WADAH POLITIK MEMANG BINASAKAN UMAT DAN BINASAKAN AGAMA.

Sabda Nabi saw.. ﻭَﻳْﻞٌ ِﻷُﻣَّﺘِﻲْ ﻣِﻦْ ﻋُﻠَﻤَﺎﺀِ ﺍﻟﺴُّﻮْﺀِ ﻳَِﺘَّﺨِﺬُﻭْﻥَ ﻫَﺬَﺍ ﺍﻟْﻌِﻠْﻢَ ﺗِﺠَﺎﺭَﺓً ﻳَﺒِﻴْﻌُﻮْﻧَﻬَﺎ ﻣِﻦْ ﺃُﻣَﺮَﺍﺀِ ﺯَﻣ...