Selasa, 14 Ogos 2018

SIAPA PAS DISISI ALLAH (al-Quran) - KUFUR (niat - tanpa Lillaahi)

PAS - pemimpin, ustaz, lebai kelaghoh, ahli taksub - bukan ahli biasa Pas adalah golongan Kufur (niat - tanpa اله : لله) apabila berniat... (belum amal : baca lagi)... hendak membacakan ayat-ayat Allah (القرلن) serta Hadis, Sunnah, Sirah yang sudah tentu meliputi perkara dasar Agama : ketuhanan yang Empat (4) dalam Dua (2) pasangan dengan Dua (2) POKOK - Agama (الدين - pokok ketuhanan-1 : tauhid-1 @ tauhid rububiyyah : احد - رب) perihal zat Allah maha Esa (رب)  hanya satu (احد) yang tidak boleh di Murtadkan, yang mewajibkan Islam (الاءسلام - pokok ketuhanan-2 : tauhid-2 @ tauhid uluhiyyah : لله - اله) perihal hak & kekuasaan mutlak zat الله yang tidak boleh di Syirikkan, serta Dua (2) FURU'' (branch) baginya, yaitu; Aqidah (الاءيمان : furu'-1) yang mewajibkan Syariah-Fiqh (العلم : furu-1) الاءسلام itu, untuk tujuan duniawi - politik (jawatan, pangkat, kuasa, popularity, nama, gelar, kekayaan duniawi), maka putuslah hubungan dengan الله & terhijab lah (terlindung) dari rahmat الله, serta jauh lagi dari redho الله (hakikat kalimah "الاءسلام" ).


A095

Dan janganlah kamu jadikan pesanan-pesanan dan perintah (ayat-ayat) Allah (القران - tidak terkecuali hadis, sunnah, sirah) sebagai modal (bahan, alat, tukaran, gadaian) untuk mendapat keuntungan dunia (politik - jawatan, pangkat, kuasa, popularity, nama, gelar, kekayaan) yang sedikit (nilai : faedahnya disisi Allah); sesugguhnya apa yang ada di sisi Allah (dari balasan yang baik kerana memberlakukannya semata-mata kerana الله - لله), itulah sahaja yang lebih baik bagi kamu, kalaulah kamu mengetahui. (kalau Pas dah jahil bertingket-tingket...nak buat macamana)
(Al-Nahl 16:95)
///
al-Yunan.

Tiada ulasan:

GUNA AGAMA SEBAGAI WADAH POLITIK MEMANG BINASAKAN UMAT DAN BINASAKAN AGAMA.

Sabda Nabi saw.. ﻭَﻳْﻞٌ ِﻷُﻣَّﺘِﻲْ ﻣِﻦْ ﻋُﻠَﻤَﺎﺀِ ﺍﻟﺴُّﻮْﺀِ ﻳَِﺘَّﺨِﺬُﻭْﻥَ ﻫَﺬَﺍ ﺍﻟْﻌِﻠْﻢَ ﺗِﺠَﺎﺭَﺓً ﻳَﺒِﻴْﻌُﻮْﻧَﻬَﺎ ﻣِﻦْ ﺃُﻣَﺮَﺍﺀِ ﺯَﻣ...