Jumaat, 23 Disember 2016

(F) OH! ULAMA, OH! USTAZ & USTAZZEH, OH! LEBAI : APA YANG DIKATAKAN KU ADNAN ADALAH BENAR !

Adalah benar apa yang dikatakan Tengku Adnan ini kerana mematohi larangan Allah (alQuran)... TAPI DENGAN SENGAJA DIPUTAR BELIT OLEH Pemimpin, al-Lebai Kelaghoh, Ahli Taksub - Bukan Ahli Biasa PAS - Pembangkang.

UMNO tidak berniat untuk membaca... (BELUM BACA LAGI) ...untuk membacakan walau sepotong ayat Allah (alQuran) untuk dijadikan modal, alat, bahan, gadaian, tukaran, sebab, alasan untuk tujuan duniawi - politik (jawatan, pangkat, popularity, gelar, nama, kekayaan) kerana UMNO tahu itu adalah perbuatan yang dilarang Allah (alQuran) - HukumNya KUFUR (niat) - BUKAN SEMATA-MATA KERANA ALLAH, maka putus lah hubungan dengan Allah serta terlindung dari rahmat Allah & jauh lagi dari redha Allah.


A095  
an-Nahl 95 :
dan jangan lah kamu jadikan pesanan & perintah Ku (Allah) sebagai modal (alat, bahan, tukaran, gadaian, sebab, alasan) untuk mendapatkan keuntungan duniawi (politik - jawatan, kuasa popularity, nama, gelar, kekayaan) yang sedikit, sesungguhNya apa yang ada disisi Allah (dari balasan yang baik kerana memberlakukan semata-mata kerana Allah - lillaahi), itu lah sahaja yang lebih baik bagi kamu, kalau lah kamu mengetahui (mengerti).

 
BAGAIMANA DENGAN PAS ?

UMNO tidak (amal) membacakan ayat-ayat Allah (al-Quran) sebagai alat, bahan, modal, bahan, tukaran, gadaian, sebab & alasan untuk tujuan duniawi - politik (jawatan, pangkat, kuasa, popularity, nama, gelar, kekayaan), kerana UMNO tahu itu adalah perbuatan Kafir - engkar larangan Allah (alQuran)


A041 

al-Baqaroh 41 :
...dan berIman lah (percaya lah) kamu dengan apa yang Aku (Allah) turunkan (al-Quran) yang mengesahkan benarNya al-Kitab (zabur, taurat, injiel termasok al-Quran) yang ada pada kamu (selama mana kamu tidak selewengkan), dan jangan kamu menjadi orang-orang yang mula-mula Kafir (engkar) akan dia (perintah larangan Allah), dan janganlah kamu menjadikan ayat-ayat Ku (al-Quran, Injiel, Taurat, zabur - sebagai harga : tukaran, bahan, alat untuk... melainkan semata-mata kerana Allah - lillaahi untuk) membeli (mendapatkan / menukarganti / ganjaran duniawi) yang sedikit faedahNya (disisi Aku-Allah), dan kepada Aku lah (Allah) sabahaja hendaklah kamu bertakwa.


A042
al-Baqaroh 42;
...dan jangan lah kamu campur adukkan yang benar itu dengan yang salah, dan kamu sembunyikan yang benar itu... (kerana jika dibacakan akan terkena batang hidung sendiri - perbuatan golongan Yahudi (al-Yahud-Haadu) ...pula padahal kamu semua mengetahui (menyedari perbuatan itu adalah salah).

BAGAIMANA DENGAN PAS ?

UMNO tidak berulang-ulang memperalatkan ayat-ayat Allah (al-Quran) dengan keadaan engkar - Kafir demi Kafir dan demi Kafir sejak pulohan tahun membacakan ayat-ayat Allah (al-Quran), Hadist, Sunnah, Sirah untuk tujuan duniawi - politik (jawatan, pangkat, kuasa popularity, gelar, nama, kekayaan) kerana UMNO tahu itu adalah perbuatan golongan Sesat (Aqidah - Syara' : Syariah-Fiqh). Itu lah orang-orang Sesat golongan Fasik & Munafik :
... Fasik - Golongan Syaitan menyerupai manusia yang merosakkan hubungan manusia sesama manusia...
... Munafik - Golongan Iblis menyerupai manusia yang merosakkan hubungan manusia dengan Allah @ penyebab orang lain yang dhaif dalam perkar berkenaan jadi syirik & Murtad.

Golongan Pasik & Munafik yang ditamatkan anugerah hidup yang gagal bertaubat @ taubatNya tidak diterima Allah adalah ahli Neraka paling bawah, hingga mendapat syufaat & kempunan Allah.

BAGAIMANA DENGAN PAS ?

UMNO tidak merasakan (beri'ttiqad - yakin qalbu) bahawa diriNya lebih baik, suci & membersih, menyucikan serta menghapuskan dosa diri sendiri, kaum, puak, jemaah, partiNya, kerana UMNO tahu itu adalah bermulaNya perbuatan Syirik Khafi (samar-samar : kecil) permulaan kepada Syirik Qalbi (terang-terang : besar), Golongan yang berlaku Syirik (merampas, mendahului, sekutui serta diadakan tandingan & bandingan) terhadap Hak-Hak Mutlak (zat) Allah itu gugur lah I'ttiqad (yakin qalbu) yang diredhoi Allah Islam (al-Islam - Rububiyyah : hak-hak mutlak (zat) Allah) berpindah menjadi I'ttiqad (yakin qalbu) yang dilaknati Allah kerana berlaku Syirik terhadap Hak-Hak Mutlak (zat) Allah "al-Yahud (Yehuda - Jew's) - Haadu (cara, sifat, kata-kata, perbuatan) Yahudi tanpa mengira bangsa manusia mana pun.


A048

Sesungguhnya Allah tidak akan mengampunkan dosa syirik mempersekutukan (hak-hak mutlaknya dengan sesuatu apa jua), dan akan mengampunkan dosa yang lain dari itu bagi sesiapa yang dikehendakiNya (menurut aturan Syariatnya). Dan sesiapa yang mempersekutukan (hak-hak mutlak zat) Allah (dengan sesuatu yang lain), maka sesungguhnya ia telah melakukan dosa yang besar.
(An-Nisaa' 4:48)

A049
Tidakkah engkau perhatikan (dan merasa pelik wahai Muhammad) kepada orang-orang yang membersihkan (taksub : memuja,memuji, menyucikan) diri sendiri? (kaum, puak, jama'ah, partinya, Padahal perkara itu bukan hak manusia) bahkan Allah jualah yang berhak membersihkan (memuja, memuji, menyucikan dari segala dosa) sesiapa yang dikehendakiNya (menurut aturan SyariatNya); dan mereka pula tidak akan dianiaya (atau dikurangkan balasan mereka) sedikitpun.
(An-Nisaa' 4:49)
 
BAGAIMANA DENGAN PAS ?


UMNO tidak berkata-kata terhadap zat Allah dengan tidak benar...
... Allah itu sama dengan tuhan-tuhan yang ditauhidkan oleh Agama lain,
... Allah (sifat zatNya) bersila lendik di al-Arasy
... Allah (sifat zatNya) juga menyumpah & maki hamun...
Kerana UMNO tahu itu adalah perbuatan Murtad (berpaling tadah) dari tauhidkan (zat) Allah maha Esa wajib wujud hanya Satu - Ahadun, Wahidun, yang tidak menyerupai dengan sesuatu apa pun atau bersamaan dengan segala sifat perbutan segala makluk yang kena jadikan.
... berbilang-bilang tauhid Rububiyyah - Pluralisme...
... kesamarataan tauhid Rububiyyah - Libralisme...
Adalah golongan Mulhid (tidak bertauhid @ tidak bertuhankan Allah) - Atheist (Komunisme) : al-Musyrik : al-Majusa.

BAGAIMANA DENGAN PAS ?

///
Ab Sheikh Yunan.

Tiada ulasan:

GUNA AGAMA SEBAGAI WADAH POLITIK MEMANG BINASAKAN UMAT DAN BINASAKAN AGAMA.

Sabda Nabi saw.. ﻭَﻳْﻞٌ ِﻷُﻣَّﺘِﻲْ ﻣِﻦْ ﻋُﻠَﻤَﺎﺀِ ﺍﻟﺴُّﻮْﺀِ ﻳَِﺘَّﺨِﺬُﻭْﻥَ ﻫَﺬَﺍ ﺍﻟْﻌِﻠْﻢَ ﺗِﺠَﺎﺭَﺓً ﻳَﺒِﻴْﻌُﻮْﻧَﻬَﺎ ﻣِﻦْ ﺃُﻣَﺮَﺍﺀِ ﺯَﻣ...